Jaguari virtuaalne tuuleklaas - on ka aeg selle suure ekraani võimalusi ära kasutada

 (23)

Oli aeg, kui autodel polnud katuseid ega tuuleklaase, rääkimata "kojameestest" või tahavaatepeeglitest. Vihmakeepidega sohvrid vajasid kaitseprille, et vihmase ja porise ilmaga üldse liikuma saada. Tuuleklaas oli seega vajalik kaitsevahend, ja nii on ta enam kui sajandi ka kasutusel olnud.

Aastakümneid tähendas tuuleklaasiga toimunud arendustöö ennekõike vajadust järjest purunemiskindlamaid, samas ka kergemini puhastatavaid klaase välja töötada, et avariisse sattunud juhid just klaasi purunemisest viga ei saaks ja, et sellest klaasist ka iga ilmaga läbi näeks. Enamik juhte teab vist vihmaga, et tulemus pole veel see, mida vaja oleks.

Jaguar on nüüd teerajajana viimas arengu järgmisele tasandile - nüüd muutub auto esiklaas juba ekraaniks, millele on ka teavet võimalik kuvada. Kiirusmõõtjate ja muu meetrika kolimine armatuurlaualt esiklaasile oleks nagu elementaarne uuendus, samas aga kui tuuleklaas juba näitab sulle kohe, kui keegi tagant üritab sinust mööda kiirendada, või on teelõik ees libe ja sa võid ise teelt välja kalduda, siis on selline uuendus juba ka elu päästva funktsiooniga.

Võib küll oletada, et "tark tuuleklaas" maksaks veidi enam kui tavaline, aga millal see varem arendustööd takistanud on... Google Glassi, hologrammtelefonide, isejuhtivate autode ja kõiksuguse muu targa elektroonika pealetungi ajastul on ilmselgelt ka viimane aeg tuuleklaasi tohutu ekraanipind tegelikult kasutusele võtta. Seni topivad autotootjad ikka armatuurlauale üha uuemaid vidinaid juurde, selle asemel, et projitseerida kõik asjad otse tuuleklaasile.

Videos on küll näha sellealaseid katsetusi võidusõidurajal, teada on ka seda, et F1 meeskonnad on teinud katsetusi primitiivsema info kuvamiseks pilootide kiivrivisiiridele, aga kereautode sarjades oleks ka tuuleklaas igati kasutatav ekraan.