XE ehitatakse Jaguari uuele kasutuses olevale paindlikule platvormisüsteemile ning on suunatud otseselt Porsche eduka 911 kultuse kõrvale uue traditsiooni pakkumisele. Ajakirja MotorTrend andmeil lähtub XE välimus ideeautost F-Type, mille vorm viiakse kooskõlla uute jalakäijate turvalisusele orienteeritud regulatsioonidega.

Pigem saab XE klassikalisemalt jaguarilikud vormid ning tuleb XJ’ist madalam ja sportlikuma olekuga. Jaguari omava Tata Motorsi esimees Ratan Tata teatas, et Jaguar vajab lisaks hiljutisele XF’ile veel üht uut ja läikivat toodet, mis neile laiemat turuedu tagaksid.

Kapoti alla kavatsetakse toppida kas 5-liitrine vabalthingav 385 hj AJ-V8 või siis sama agregaadi üleaetud versioon, mis arendab juba 510 hj. Ajakohasema valikuna mõlgutatakse aga ka 272 hj 3.0 V6 mõtteid, kuna see jõuab sajani alla kuue sekundiga, ent kulutab keskmiselt omas klassis eeskujulikud 6.75 l/100 km.

Hinnasilt hakkab kandma numbreid 80.000 - 90.000.- dollarit. Lisaks Porsche 911’le sihitakse XE’ga ka Aston Martin V8 Vantage’i. Jaguar XE saabub tõenäoliselt rahva ette 2011. a. Genfi autonäitusel, sest siis saab klassikaline Jaguar E-Type ja selle legend pool sajandit vanaks.