Nissan ja Honda on ühendanud jõud omavahel ning võtnud kampa Jaapani süsinikkiutootja Toray ning Mitsubishi Rayoni. Üheskoos on alustatud arendustööd, mille tulemusena peaks seni eksklusiivne ka kallis materjal autotootjatele kättesaadavaks muutuma.

Nende pingutustele paneb õla alla ka Jaapani valitsus, mis investeerib projekti viie aasta jooksul kaks miljardit jeeni.

Ettevõtmise idee on langetada süsinikkiu hinda järgmise kümnendi keskpaigaks nii palju, et enamike autode kaal langeks selle massilisest kasutamisest kuni 40 protsenti. Lisaks arendatakse välja kiumaterjali taaskasutamise tehnoloogia.

Arvestades metallihindade pideva tõusuga ja kaalulangusest tuleneva olulise kütusesäästuga, on tõesti viimane aeg süsinikiud masstootmisesse viia.

Piltidel Ariose süsinikkiust keredetailidega Nissan GT-R ja Honda S2000 süsinikkiust interjöör.