Kas on keegi, kellele Honda NSX nimi ei ole tuttav või kelle nahal see tähekombinatsioon – New Sportscar eXperimental – ei tekita tibutagi? Siis on aeg teada saada ja ihu imelikuks ajada!

Esimene Honda NSX jõudis müügile 1990. aastal ja šeikis sooritajate segmendi korralikult läbi. Honda tootis autot järjepanu 2005. aastani. Keskasetusega vabalthingav 3-liitrine V6, mil võimsust kuni 294 hobujõudu, rohkelt alumiiniumi ja tolle aja kohta hüperuudseid tehnolahendusi – see oli Honda nägemus tolleaegsest tänavalegaalsest superautost.

NSX-ile pani käed külge ka Ayrton Senna, kelle soovitusel auto šassiid täiustati ja kerele jäikust lisati, kõik ikka parema soorituse nimel! Auto kujustamisel järgiti F-16 hävituslennuki põhimõtet – vaateväli peab olema kõikjale avatud ning kokpit viimse nupuni kergelt kasutatav – toonane peadisainer Shigeru Ueharan ei teinud eesmärgi saavutamisel allahindlust ja nii ongi NSX ajalooliselt tuntud kui “hävituslennuki kokpitiga sportauto”.
Loe edasi siit