Kasutuskogemus kui selline on meie igapäevane töö digiagentuurina, aga see laieneb kasutajaliidestelt ükskõik millisesse sektorisse, kaasa arvatud auto oma funktsioonide, nuppude ja paneelidega, mistõttu on nii treeningu kui kajastamisena väärtuslik.

Ursula: Peaksin ilmselt kohe ära mainima, et auto on minu jaoks olnud tarbeese. Tore vahend millega turvaliselt punktist A punkti B liikuda. Eriti tore on ta siis kui ta sellel ajal suudab mulle muusikat mängida. Erinevad lisad on ju toredad, aga saab ka ilma nendeta hakkama. Seega suhtusin alguses Teslasse natukene skeptiliselt, et mis see siis ära ei ole, auto on auto. Kuid esimese sõidu ajal sain juba aru, et tavalisel autol ja Teslal on vahe. Kõige esimene tunne oli see kiirendus, millest olete ilmselt varasemalt juba palju kuulnud või lugenud. Aga noh, ma ikkagi kordan kõiki teisi ja ütlen, et kiirendus on lihtsalt ebareaalne, kosmos. Auto läheb sama kiirelt nullist sajani kui ASFGDBFDGFDGDFG. Emotsioon oli kiirelt laes ning enam ei suutnud ma sellesse suhtuda kui tarbekaupa, mida A&O’st ka heal päeval osta saaks. See oli hoopis midagi uut ja palju põnevamat kui ma alguses ootasin.

Gloria: Minu igapäevane rõõm ratastel on 80ndatest pärit sakslane, seega väikese lapse elevuse äratas minus juba võtme kättesaamine. Milline evolutsioon autovõtmetes, see on ju nagu mänguauto! Põnnidele kindlasti meeldib, lapsevanemad võivad lohakile jäetud võtit aeg ajalt Lego kastist otsida. Huvitav, kas Tesla appiga saab võtme asukohta positsioneerida? Võti on väike koopia pärisautost, mida ei ole vaja otseselt kasutada, ent päris ilma ka ei saa. Auto käivitub lihtsamalt ja kiiremini kui oodata oskad – vajuta lihtsat pidurit. Kasutajakogemuse poolelt geniaalne. Muidugi kui ma poleks seda enne teadnud, poleks ma vist arugi saanud, et auto juba sõiduvalmis on. Ei mingit võtmekeeramist või Start nupu vajutamist. Milleks?

Tesla Model S-i võti

Kuidas autot välja lülitada? Park peale ja võid autost väljuda. See robotauto paneb ise uksed lukku ja silmad kinni, minusugustele tuulepeadele ideaalne.

Esimene laadimiskatsetus tõmbas ikka nutu kurku, ajas vererõhu lakke ja pani käed värisema. “Kuidas seda teha? Kas keegi vaatab ja naerab? Ei, ma hakkan nutma! Kas juhtmeta ei saa? Millal saab? Teeme nii, et saaks! Aga äkki saab kolm päeva laadimata ka hakkama? Aga mida siis artiklisse kirjutada?” Olukord lahenes nagu katkiste koodijuppidegagi – kõik hakkas tööle, aga pole õrna aimugi miks.

Jumal tänatud, et Teslat peab nii harva “tankima”! Kaks ja pool tundi laadimist ning saad nelisada kilomeetrit vurada. Võrreldes Leafi või MiEViga on see nagu reis ümber maailma. Loodetavasti on kodus laadimine stressivabam, loodetavasti on peagi Eestisse jõudvate Tesla Superchargerite kasutamine super lihtne ja loodetavasti on järgmine kord ELMO kiirlaadjaga sujuvam (jah, on küll).

Suurt tähelepanu said meilt kindlasti välised ukselingid. Lisaks sellele, et nad näevad väga ilusad ja stiilsed välja, kaovad nad sõidu ajaks ukse sisse. Hästi luksuslik ja tore lisa tekitas kohe kiirelt ka mure. Kuidas sõpra autole peale korjates ta lingid kätte saab? Lõpuks pika arutamise ja mõningase guugeldamise abiga tuli välja, et sellele murele leidub lihtne lahendus. Auto tuleb lihtsalt parkimise peale panna ning ukselingid on vägagi kättesaadavad.

Püha Graaliks on aga rool, mis on otsetee paljude seadeteni. Valikus on ekraanieredus, katuseluuk, telefonikõned, kliima ja meedia. Milleni täpselt rooli abiga jõuda, võiks olla kasutaja valik, kuid hetkel seda muuta kuidagi ei saa. Roolis peidab end ka salapärane KITT, kes saab sinu eest helistada, navigeerida ja muusikat mängida.

Keskkonsoolist on kõik nupud minema uhutud peale kahe: ohutuled ja kindalaeka avamine. Imelik lüke on Tesla poolt aga see, et ilma süüteta saab autos telefoni laadida, aga kindalaegast avada näiteks mitte.

Käsi kapoti all

Välised andmekandjaid on nii-eelmine-sajand, seega ei saa Teslas ka CD-plaate mängida. Samuti on puudu mugav AUX juhtme sisend, mida oleks hea kasutada mobiilist muusika mängimiseks, sest bluetooth väsitab telefoni akut väga kiirelt.

Puutepaneel on midagi teistsugust, see on kogu keskkonsool ja Linuxil põhinev operatsioonisüsteem ühes. Ja see on suur. Üks sõber küsis Teslat mainides, et kas see on nagu iPodiga sõitmine. Noh, põhimõtteliselt jah, pigem nagu iPadiga. Kuid tõesti, kõik on reguleeritav sellest tahvelarvutilaadsest paneelist. Personaliseeri autot nii kuis jaksad.

Keskkonsooli moodustab 17tollisest ekraanist üsna väike, aga täpselt õiges suuruses fikseeritud osa. Sealt saab näpupuudutusega reguleerida istmesoojendust, kliimat, klaasisoojendusi, volüümi ja ühesõnaga kõike, mida oled muidu harjunud kruttima, keerama ja vajutama. Kõik see pesitseb ekraani alumises osas, nii et ei pea hakkama taga otsima. Lisaks saab avada seaded, kust muuta näiteks auto kõrgust, mässata tulede, lukkude, uste, ekraaniga ja kõige muuga. Neid seadeid on nii palju, et saab juba peitust mängida, et midagi kindlat üles leida. Nii et käepärast võiks olla häälotsing, otsinupp või kaust, kuhu salvestada toiminguid, mida kõige tihedamini kasutad.

Ülejäänud osa ekraanist on see, mis sa tahad et ta oleks! Menüüribast saab valida ekraanile nii GPSi, tahavaatekaamerat kui ka näiteks veebibrauserit. GPSi võib kuvada pea kogu ekraanisuuruselt, aga võib jätta pool ekraani ka tahavaatekaamerale. Kuidas vaid eelistad!

See kõik on väga tore, aga vajab veel kõvasti arenduskäsi. Puutepaneel on hetkel nii aeglane, et tekib tunne nagu võtaks osa Living with Lag eksperimendist, disain on nii aegunud, et on peaaegu juba retro. Tekib tahtmine lausa Teslasse appi minna, et üks vägev asi sealt valmis ehitada.

Eriti tuus on ka autos olev piiramatu internet. Kuna see on juba võimaldatud, oleks vägev Teslale midagi App Store’i taolist lisada ja rakendusi Teslalegi arendada. Sõites Waze’i ekraanile kuvada, Spotifyst biiti striimida ja laadides Postimehe appi lugeda oleks ikka väga äge.

Loe pikemalt OKIA blogist, milliseid kasutuskogemuse ettepanekuid testi põhjal tehti.