Uku Tampere

Tavalise pikapi praktilisus ei ole kuhugi kadunud, aga oluliselt on kasvatatud vastupidavust ja maastikuvõimekust. Imelikul kombel on see "üle võlli" kastikas rahulikul sõidul ökonoomne, vaikne ja mugav, aga kui vaja, siis kannatab ka hüppeid ja väärkohtlemist karmimal maastikul.

Hyundai I30 Fastback N

Ükski teine sellise hinnaklassi auto ei paku nii palju sõidurõõmu kiirel Audru ringrajal ning ei tingi samal ajal igapäevasõidetavuse omadustes. Just laugpäraga versioon võidab südame - suur pagasiruum ning tunnetuslikult tasakaalustatum käitumine võrreldes luukpäraga. Argipäeval saab teha olmesõite ja kui tekib tahtmine ringrajale minna, on see igati konkurentsivõimeline. Mis aga peamine - selle autoga ringrajal kiireid aegu sõita on lihtne ja turvaline.

Lexus ES

Hübriidajamiga Lexus üllatas kõigepealt ebalexuslikult soodsa hinnaga ning seejärel miniatuurse kütusekuluga, milleni konkurendid ei küündi. Luksus, viimistletus, vaikne sõitjateruum ning piisav jõudlus on pea viis meetrit pika esmaklassiauto puhul ootuspärased. Kuid üsna hõlpsalt alla viie liitrine keskmine kütusekulu paneb imestusest kulme kergitama! Mugav, ökonoomne ja soodne.

Veli Valentin Rajasaar

Toyota Supra

Täiusliku juhitavusega sportauto - 50/50 kaalujaotus, madal massikese, jäigem kere kui Lexus LFA-l. Vunki on piisavalt, et ka kuival asfaldil lõbutseda ning tasakaalust ja suurepärasest tagasisidest tulenevalt on see väga intuitiivne - kui Sa Supraga driftida ei oska, ei oska Sa seda millegagi.

Ning kõigile BMW-ga võrdlejatele: nende kahe auto arendus löödi lahku aastal 2014 ning rohkem üksteise töösse ei sekkutud. Need on kaks eri näo ja teoga autot ning Supra on siinkohal targem, lõbusam ja omanäolisem valik.

Hyundai i30 Fastback N

Jätkuvalt parima hinna ja auto suhtega kuumpära - lõbus, kiire ja praktiline. Kindlasti tasub võtta Performance Package - piiratud libisemisega diferentsiaal, rohkem jõudu ja paremad rehvid näitavad selle auto tõelist potentsiaali ning rahaline sääst pole seda kaotust väärt.

Kui parasjagu rajal kallimatele autodele tagatulesid ei näita, mahutad aga mugavalt neli inimest ning pagasiruumi näiteks pesumasina, nii et ruumi jääb veel ülegi - proovitud!

Renault Megane RS Trophy

Selle aasta esiveoliste üllataja. Silmipimestavalt kiire, suurepärase nelikroolimisega mis sõiduelamust ei sega, uskumatuna tunduvad kurvikiirused. Minek on mis iganes pööretel silmapilkne, käredaimas sõidurežiimis paukuv ja kärisev väljalase mõnusalt lapsik. Ka praktiline kasutatavus on olemas, kui korvistmed ei sega.

Ylle Tampere

Toyota Corolla luukpära versioon

See auto (eriti punasena) on kõik see, mida üks minu eas iseseisvust ja oma üksiolemise või mõnikord ka kaksiolemise aega hindav naisterahvas autolt tahta oskab. Kihvt välimus, suurepärane kvaliteet, ergonoomika juhikohal – eriti istmed, mis võrreldes eelmise põlvkonna Corollaga on nagu öö ja päev.

Vaikida ei saa ka Toyota uutest hübriidajamitest, mis on senisest ökonoomsemad ja kui sõiduvõtteid valdad, saad linnas ka päris nobedalt üksnes elektri jõul edasi. 2-liitrise südamega kaksikajam on kärme astuja, mis lisab autole minu jaoks nii olulise sportliku nüansi. Aga nagu öeldud: punane auto valge nahksisu ja mustade iludetailidega on minu valik.

Renault Clio

Esimeseks ei pannud ma Cliot üksnes seepärast, et sel pole hübriidajamit või elektrimootorit, millega mind lõplikult ära meelitada. GT Line versioonis on see väike linnaauto edev, kerge minekuga ja ebamaiselt vaikne.

Prantslased näitavad, kuidas teha "rahvaautot" nii, et preemiumbrändid nurka häbenema lähevad. Mööda ei saa vaadata ka auto hinnast: sa saad kõik, millest oskad unistada vähem kui 20 000 euroga, mis on tänapäeval tõsine "sõna"! Clio järgi sai oma nime ka meie uus pereliige, must isane kassipoeg.

Kui nooremal pojal oleks juhiluba, ostaksin Clio talle hetkegi mõtlemata. Turvaline ja ülimugav sõiduk mõjub ema südant rahustavalt.

Peugeot e-208

Minu esikolmikus pidanuks olema imeilus Mazda3 sedaan Skyactive X mootoriga, aga tundub, et prantslased on lõppeval aastal teinud minuga üks-null ning tõstangi ettepoole hoopiski Peugeot e-208, mille e-tähest võib aru saada, et tegu on elektriautoga.

Mulle meeldib selle sõiduki universaalsus: välimus natuke nagu krossoveril, hind elektrilisena nagu tavalisel hästivarustatud sõiduautol (veidi üle 30 000 euro), sõita saab samapalju kui januse sportlasega (ligi 400 km WLTP), varustus e-versioonis nagu mistahes esmaklassikonkurentidel.

Peugeot' puhul võlub mind idee ehitada auto nagu auto ikka, platvorm võimaldab kolme eri ajamit (bensiin, diisel, elekter), ja vastavalt oma vajadusele sa siis auto ka tellid. Elektrilisena ideaalne linnaauto, ka takso, ka näiteks müügimehe auto, millega iga päev Tallinn-Sindi otsa nühkida. Hea töö, PSA.

Jan-Matthias Mandri

Toyota Supra

Nagu Veli juba mainis - auto, millega saab lõbutseda nii, et suunurgad kõrvadeni. Minupoolsed plusspunktid saab Supra veel oma silmatorkava välimuse poolest, mis küll kõikidele meeltmööda ei pruugi olla, kuid garanteeritud on see küll, et Eesti halle Volkswagen Passateid täis liikluses jääd kaasliiklejatele silma.

BMW Z4 M40i

Taas pean tulema tagasi selle juurde, millele Veli juba viitas - Supra ja Z4 M40i on nõod, kuid oma sõidutunnetuse ja üldise imidži poolest ikkagi niivõrd erinevad. Kui Supra on nagu usin spordipoiss, kellel kõik hinded korras, siis Z4 on nagu John Travolta Grease'is - juuksed pumatiga üle pea tõmmatud ja nahktagi ümber. Ühesõnaga - on võimu ja suurepärast sõidukogemust, kuid samaaegselt pakub see ka pahapoisi tunnet - BMW agressiivset välimust ja kabrioletiga seonduvat vabadusetunnet. Ja see kõik on rooli taga pagana äge!

Toyota RAV4

Väikse vimkana panen siia nimekirja ka ühe linnamaasturi, kuigi nendega kokku puutumine mul üldiselt kopsu üle maksa ajab. Toyotad on küll tuntud oma legendaarselt iganenud meelelahutussüsteemi poolest, kuid sellele vaatamata on RAV4 nii mõneski mõttes suurepärane auto, mis pani mind pisut mu suhtumist maasturitaolistesse ümber vaatama. Selles on piisavalt ruumi, see on säästlik ja kõigele lisaks veel suurepärase hinnaga. Ideaalne valik pereinimestele ja kõigile nendele, kelle jaoks auto on lihtsalt igapäevaliikur.

Kuula "Istmesoojenduse" osasid altpoolt!

1x
00:00