Istmesoojendus: sisepõlemismootorid ei kao mitte kuhugi!

 (34)
Istmesoojendus: sisepõlemismootorid ei kao mitte kuhugi!
VäljalasketoruFoto: Christian Ohde, imago

Seekordses "Istmesoojenduse" osas võtame vaatluse alla sisepõlemismootorite ja elektrimootorite vastasseisu ning vaatleme, kas tõesti on võimalik, et sisepõlemismootorid jäävad, kuigi kõik autotootjad on tootmises võtnud vastupidise suuna.

Selle kõrval vaatleme Fordi tippjuhi kommentaari, millekohaselt on isesõitvate autode eluiga vaid neli aastat ning pärast seda perioodi on vaja autod vanarauda saata ning uuesti toota. Mõtiskleme, et ehk oleme juba praegu oma tarbimiskultuuriga sinna jõudnud, et autod üle nelja-viie aasta ei kestagi.

Lisaks sisepõlemismootorite võidukäigule räägime aga ka sellest, kuidas elektriautode jõuline pealetung jätkub ning räägime Eesti firmast, mille eesmärgiks on pakkuda ettevõtetele elektriautode laadimislahendusi ning mis esialgu annab süsteeme ära lausa tasuta.

Proovisõiduautoks oli Toyota RAV4, Eesti üks kõige populaarsemaid linnamaastureid üldse. Vaatleme, kas tõesti on tegu niivõrd hea autoga, et terve Eesti peaks seda ostma ning miks just eestlased on suure Toyota tõsised fännid.

Seotud lood:

Nipinurgas arutame ühe lihtsa asja üle, mis võib elusid päästa. Tasub teada, mis kola sul parajasti autos ning kuidas see pakitud on. See on viga, mida teeme me kõik ning tasub endale igapäevaselt meelde tuletada, et ka näiteks nutitelefonist või tagaistmel olevast tööriistakohvrist võib teatud olukorras saada oluliselt raskem ning seeläbi ka ohtlikum ese. Rääkimata sellest, et auto kolast tühjaks visates säästab märkimisväärselt kütust.

Saatejuhid on Jan-Matthias Mandri ja Uku Tampere. Kirjuta meile: Istmesoojendus@delfi.ee. Podcasti saad kuulata ka Spotifyst, Soundcloudist ja Apple Podcastide lehelt.

Viska pilk peale ka meie Facebooki lehele, kuna sinna postitame ka kõige uuemat sisu ning arutame hea meelega kõigi huvilistega autoküsimuste üle.