Sellele järgnenud pressiteade nimetab sõidukit aga juba lihtsalt uueks iseautoks (väikese algustähega). Jääme siis selle juurde meiegi.

Uus iseauto valmib suveks ning tootjad TalTech ja Silberauto plaanivad seda pakkuda nii Tallinnasse kui ka Soome Helsingisse.

Iseauto jätkumudel on tänavasõidukõlbulik. Algupärane Iseauto vuras ringi ainult TalTechi linnakus.

TalTechi inseneriteaduskonna teadlane ning iseauto projekti juht Raivo Sell kinnitab plaani osaleda näiteks Tallinna ja Helsingi linna hangetel. „Uus iseauto on optimeeritud konstruktsiooniga ja uuendatud juhtelektroonikaga analoogne sõiduk, mis on mõeldud juba reaalselt inimeste veoks linnatänavatel.“

Silberauto juhatuse esimees Väino Kaldoja lisab, et uue iseauto puhul on olulisim funktsionaalsus: „Kõik on võimalik, kui on olemas algoritmid ja seadmed, siis võib sellele ehitada just sellise sõiduki nagu õigeks peame.“

Iseauto tiim on eelmisel sõidukil testinud erinevaid lahendusi, mida nüüd uue tänavalegaalse iseauto ehitamisel saab kasutada.

„Uut iseautot on just sellepärast lihtsam ehitada, et n-ö vorm on olemas. Teisalt on aga tarkvara-arendusega palju tööd. Näiteks juhtarvuti tuleb teine, ka alusraam ja mootori kontrollerid saavad olema teistsugused. Välimuselt aga ei pruugi neil kahel erinevust üldse märgata,“ sõnab Sell.

Uut iseautot hakkavad ehitama TalTechi inseneri- ja infotehnoloogia teaduskonna tudengid ja teadlased koostöös Silberauto spetsialistidega.

Kaldoja rõhutab, et Silberauto soovib äratada noortes huvi ja näidata just neile, et ka Eestis on võimalik suuri asju teha: „Kui suudame noortes seda tahet ja emotsiooni luua ning hoida, siis suudame tulevikus veel suuremaid asju teha.“