INTERVJUU | Renault’ mootorispordidirektor Jerome Stoll: „Vormel-1 jaoks on kõige tähtsam tulemuste ettearvamatus!“

 (5)
INTERVJUU | Renault’ mootorispordidirektor Jerome Stoll: „Vormel-1 jaoks on kõige tähtsam tulemuste ettearvamatus!“
40 AASTA JUUBEL: Renault’ kontserni toonane boss Carlos Ghosn (keskel) ja mootorispordidirektor Jerome Stoll (paremal) 2017. aasta Monaco GP ajalRenault pressiruum

Toomas Vabamäe kohtus Genfi autonäitusel mehega, kelle rolli tänapäeva autospordis on keeruline alahinnata. Renault’ mootorispordidirektor Jerome Stoll oli nõus andma eksklusiivse intervjuu, milles muuhulgas vastab küsimusele, kas vormel-1 ja e-vormel on omavahel konkurendid.

Teie nimekaardil on kirjas, et te olete Renault Sporti president ja juhatuse esimees. Kas teie vastutada on ainult mootorisport või ka Renault Sporti seeriaautod?

Ei. Ainult võidusõit.

Väga hea, sest just võidusõidust, õieti vormel-ühest rääkida tahtsingi. Hooajaeelsete testide tulemustega peaksite vist üsna rahul olema?

Jah, oleme tulemuste üle õnnelikud, sest kõik see, mida me töökojas oleme simuleerinud, toimis rajal täpselt samuti. Mida ei juhtu just alati. See on juba üks hea põhjus. Teine põhjus on see, et simulatsioonid on meile näidanud vahe vähenemist tipptiimidega ning sama nägime rajal.

Barcelona testitulemusi on väga raske mõista, sest kõik varjasid oma tegelikku maksimaalset sooritusvõimet ja ootavad sellega Melbourne’ini, aga nagu te isegi ehk märkasite, on meie auto praegu neljas Ferrari, Mercedese ja Red Bulli järel.

Põhimõtteliselt me seda eeldasimegi, aga see ei tähenda, et me võiksime üleolevaks muutuda. Oleme enesekindlad, aga mitte üleolevad, sest me teame, et tegu on väga karmi konkurentsiga ning vahe esimese ja üheksanda tiimi vahel on väga väike.

Seotud lood:

Kui kõrvale jätta Williams, mis on täiesti kuival ja seisab silmitsi suurte rahaliste raskustega, on ülejäänud üheksa tiimi tõesti tihedalt koos. Ja mulle tundub, et tänu sellele saame publikule tänavu head vaatemängu pakkuda.

Mul oli ennist just üks intervjuu, kus ajakirjanik päris, kuidas vormel-1 kavatseb vaatajad tagasi enda juurde meelitada. Konkurentsiga, vaatemänguga!

Kui meil on rohkem autosid, mis suudavad pjedestaalikohtade pärast võidelda, tuleb ka rohkem inimesi seda vaatama, sest need on kõvad lahingud – autod sõidavad kurvides üle 200 km/h ratas-rattas!

Kui selline võitlus käib mitte üksnes esimeses kurvis, vaid kogu sõidu jooksul, on see vormel-1 jaoks kindlasti hea eeldus publiku tagasi võitmiseks.

Ja publik, see tähendab 250 miljonit inimest, kes F1 vastu huvi tunnevad – see on maailma üks suuremaid spordivõistlusi. Ma arvan, et see arv võib tõusta 500-550 miljonini.

On teil oma tiimi jaoks konkreetsed eesmärgid paika pandud – kohad, punktid, midagi sellist?

Meil on muidugi mõned eesmärgid, mida ma siin kahjuks avaldada ei saa. Aga on üks asi, mida ma teiega jagada tahan, et te mõistaksite.

Kui vaadata, kus me olime esimesel aastal (2016 – TV) – üheksandal kohal ja teenisime mõned punktid, alla kümne.

Teisel aastal olime kuuendad ja kogusime 57 punkti. Kolmandal aastal olime neljandal kohal 122 punktiga. Kolmanda koha meeskond oli küll kaugel ees, aga kõigele vaatamata oli see täpselt vastavalt meie plaanile, mille me alguses paika panime – pidev areng igal aastal, jõudmaks esikolmikule lähemale.

Tänavu eeldame, et lõpetame hooaja samuti neljandal kohal. Ehk jääme küll samale kohale, aga punktivahe kolmanda kohaga peaks olema väiksem.

Tuleval aastal peaksime juba ise hooaja kokkuvõtte esikolmikusse jõudma. Tänavu on minu unistus mõnel etapil pjedestaalikohti teenida, kui õnneks läheb.

intervjuud täies mahus loe edasi Accelerista lehelt