LAF AA üks asutajatest Martinš Dzenitis rääkis, et pärast seda, kui tekkis plaan esimesed elektrikartide meistrivõistlused maha pidada, mindi LMT-sse sponsorite jutule ja nood olid väga rahul – ikkagi maailma esimesed. "Aga siis saime teada, et Saksamaal peetakse tänavu ka elektrikartide meistrivõistlused, DEKM ehk Deutsche Elektro-Kart-Meisterschaft. Nende esimene etapp on 19. mail, meil pidi olema 26. mail ehk nädal hiljem. Mida teha? Me pidime kindlasti olema maailmas esimesed. Uurisime asja ja saime esimese etapi tõsta 1. maiks.“
Elektrikartide projekti tehnikapoolt vedav Artis Daugins, kardid on nüüd edukalt läbi teinud teinud kaks testisõitu, millised tunded teid valdavad?
Tegelikult on see üsna pöörane kogu tiimile, sest me tegime selle ära natuke rohkem kui kuu ajaga – saada kõik osad ja panna need kokku. Viimased 24 tundi enne siiatulekut töötas kogu tiim vahetpidamatult, täna hommikul kell kuus lõpetasime ja sõitsime otse siia raja äärde. See tundus peaaegu võimatu, aga kui need kardid siin täna ringi sõidavad ja kõik enam-vähem töötab, paistab see ikka üsna pöörane. Muidugi on väikesi tehnilisi probleeme, aga need asjad peavadki siin juhtuma. Poisid teavad nüüd, kuidas see kõik töötab, kuidas rikkeid kõrvaldada ja nii edasi.
Aga mida te mõtlesite hommikul kell kuus, kui kõik osad olid valmis ja esimene kart kokku pandud?
Ma kartsin, et siin raja ääres garaažis saab olema üks suur segadus, sest tiimides on kõik noored poisid, kes ei tea elektrist ega elektroonikast midagi.
Aga elektrikart on ju nii lihtne!
Jaa, muidugi, aga tavaliselt inimesed seda ei tea. Nad kardavad asju, millest midagi ei tea. Seepärast ma pelgasingi, et siin saab väga raske olema ja me peame kõik ise tegema. Aga praegu on osalejad väga rahul ja tahaksid juba esimese võidusõidu maha pidada. Kõik olid nii elevil ja energilised, kardid pandi kokku vähem kui kahe tunniga – see on ikka täitsa hämmastav.
Kas teil olid mingid ootused ka ringiaegade suhtes?
Me oleme elektrikarte juba kaks aastat jooksutanud, siinsed on praegu väiksema võimsusega seadistuses. Põhimõtteliselt on tegu hobikardi edasarendusega, aga see tehnika oli piisavalt hea ka päris võidusõidu jaoks. Elektrikardid peaks sõitma enam-vähem sama kiiresti kui bensiinimootori ja otseveoga TK Senior-klassi kardid. Aga praegused sõitjad pole just üliprofessionaalsed, nii et kogenud piloodid suudaksid kindlasti veel palju kiiremini.