Juba täna pakutakse mõnele mudelile nagu näiteks Audi A8 traadita internetti, ent see ei peaks ega tohiks olla tegelikult mingisugune luksus. Autode internetiseerimiseks on tehnoloogia täiesti olemas – see tuleb lihtsal kasutusele võtta, selgitas konverentsil esinenud ekspert autovarustuse firmast T-Systems, vahendab autoevolution.

Lisaks inimeste töö- ja meelelahutusvajaduste rahuldamisele muutub internet tulevatel aastatel ka autode omavahelise suhtlemise võrgustikuks. Nii et kõik autod on nende käivitamisel ülemaailmsesse teabevõrku sisse logivad kodumasinad nagu seda täna on nutikülmikud jms. tark tavaar.

Internetiühenduse tagamine sellises kõrgendatud riski allikas nagu sõiduauto on muutnud aga paljude riikide vastavad ametid ärevaks, sest kui turvaline õigupoolest igal ajahetkel oma Facebook’i lehitsemise võimaldamine? Kuidas tagada, et seda ei tee juht ise? Eriti veel kontekstis, mil on teada, et mobiiltelefonide kasutamist autoroolis pannakse aina enam keelu alla ning üritatakse juba ka tehnoloogiliste vahenditega hoopis võimatuks teha – just selle va internetis surfamise ohu tõttu?

Optimistid kinnitavad seepeale, et interneti abil ammutab auto teavet ja kogub oskusi, mis tulevad kasuks turvalisel ja teadlikul liiklemisel ning hoopis toetavad juhti selles vallas. Kuid eks ta tõsi ole, et kui internet autosse jäädavalt sisse kolib, hakatakse kasutama selle kõiki võimalusi, piire seadmata. Küll aga tuleb autotootjail saada kokkuleppele universaalsete standardite osas, millele autointernet vastama hakkama peaks.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!