Suurriikidest huvituvad sellest valdkonnast nii USA, Venemaa kui Hiina... aga mitte India. Seal on isejuhtivad sõidukid suisa ära keelatud.

1,3 miljardi elanikuga India transpordiminister Nitin Gadkari selgitab ka, mis neid siin häirib.

Probleem on lihtne: inimesed ei teeni autojuhtimisega raha, kui robotid ja tarkvara selle töö ära teevad. Gadkari kinnitab, et India valitsus seisab vastu tehnoloogiatele, mis inimeste töökohti ohustavad.

Suurriigis on hetkeseisuga puudus umbes 22 000 autojuhist, aga Gadkari väitel uute väljaõpetamine juba toimub ja lähiaastatel peaks 5000 juurde saama.

Valdkonnaga tuttavad Uberi endine tippjuht Travis Kalanick ja Google'i tippjuht Sundar Pichai on kommenteerinud, et Indias ei saakski sellised sõidukid lähitulevikus teedele jõuda, sest teed on viletsas seisukorras ja liiklus paljudes paikades kaootiline.

Tehnoloogiadisainiga tegelev India firma Tata Elxsi on isejuhtivat autot siiski Indias katsetanud, aga spetsiaalselt selleks loodud rajal, mitte päristeedel. Kas nad tohivad edasi eksperimenteerida, pole teada.

Teadlased kuulutavad, et igast isejuhtivast sõidukist on kasu liikluse vähendamisel, mis on halvavalt tihe teadupoolest ka mitmel pool Indias. Aga see pole ilmselt nii tugev argument kui hirm inimtöökohti kaotada.