Imeõhukesest -kergest -kummist tarduva kerega tuleviku Lotus


Esira pole mingi pelk disainiedevus
Esira pole mingi pelk disainiedevusJack Lamburn

Olgugi disaineri ideekontsept, annab see ometi Lotusele lootust ka tulevikus võimalikult lihtsaks ja kergeks jääda. Kui kõik materjalid nii kiiresti arenevad ja ka teised autod süsinikust jms. sulgkergest keresid valmistavad, peabki Lotus millegi uuega välja tulema.

Jack Lamburn Suurbritanniast Newcastle Upon Tyne’i ülikoolist paneb ette, et kerest kui sellisest võiks paneelide mõttes üleüldse loobuda. Selle asemel on võimalik autole anda vorm hoopis kummist materjaliga, mis kandmikule kondoomina peale tõmmatakse. Kummivaip on imekerge, ilmastikukindel ning moondub aerodünaamiliselt veidikene paindudes ning lohku vajudes, nagu seda suurematel kiirustel vaja on. Suurepärane idee!

Kontsept nimega Esira pole samas päris esimene omataoline. Meenutagem kasvõi analoogset BMW esitlusautot GINA, mille kauni tekstiilist kehakatte pingutas autokujuliseks vana hea Chris Bangle. Esirast usub Lamburn midagi reaalset vastu kajavat alles 2025. aastal, ent loodetavalt juhtub siiski ka varem midagi head.

Materjali, mida siin seni lihtsalt kummiks oleme nimetatud, kannab tegelikult koodi d3o ning on imeline värske leiutis, mida kasutatakse nii mootorratturite varustuses kui näiteks kuulikindlates vestides. Nimelt on see kummivaibale sarnaselt suhteliselt vedel värk, ent kui seda tabab äkiline mehhaaniline rünnak näiteks püssikuuli näol või kui Esira peaks vastu posti põrutama, tardub d3o hetkega jäigaks nagu kevlar. Uskumatu, aga nii see on, vahendab Carbodydesign.

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!

Oma sõiduki müügikuulutus pane EkspressAutosse - kuulutus kuni auto müümiseni vaid 50.- krooni!