Igasugune roolimise ajal valju muusika kuulamine võib põhjustada saatuslikke õnnetusi?

 (13)
Ohutu liiklemine seab muusikakuulamisele omad piirangud
Ohutu liiklemine seab muusikakuulamisele omad piirangudRenault

Ohutu liiklemine seab muusikakuulamisele omad piirangud Auto juhtimise ajal kõrvaklappidest muusikat kuulates ei pruugi juht kuulda olulisi helisid, mida teeb näiteks äkiliselt pidurdav teine sõiduk või lähenev rong. See kriteerium ei kehti vaid juhiroolis kõrvaklappide kasutamisele – igasugune roolimise ajal valju muusika kuulamine on vastuolus ohutu sõidu põhimõtetega ning võib põhjustada saatuslikke õnnetusi.

Tänapäeval on autodesse paigutatud moodsad audiosüsteemid, mis annavad võimaluse kaasaskantavad muusikamängijad süsteemiga ühendada. Paljudes, eelkõige vanemates sõidukites, aga neid mugavaid võimalusi ei ole, mistõttu juhid eelistavadki kuulata muusikat kaasaskantava mängijaga.

Ent Renault’ sõidukooli instruktor peab sellist harjumust ohtlikuks. „Kuigi me saame suurema osa teabest nägemise kaudu, ei tohi helisignaalide tähtsust alahinnata. Juhid, kes kuulavad muusikat kõrvaklappidega, ei kuule sireene, alarmsõidukeid, lähenevaid autosid ega muid helisid, mis võimaldavad liiklusolukorda analüüsida,“ selgitas instruktor. Peale selle ei kuule kõrvaklappe kasutav juht auto rikkele viitavaid helisid. Nende oluliselt tähelepanu hajutavate tegurite tõttu on mõnes riigis roolimise ajal kõrvaklappide kasutamine seadusega keelatud.

Auto juhtimise ajal kõlarite kaudu valju muusika mängimisel on samasugused tagajärjed nagu kõrvaklappidest muusika kuulamisel. Lisaks takistab see keskendumist.

„Helitugevus tuleb sättida selliseks, et muusika ei summutaks teisi helisid ega juhiks tähelepanu juhtimiselt kõrvale. Samuti peaks iga auto audiosüsteemi kasutav juht püüdma kulutada selle käsitsemisele võimalikult vähe aega,“ õpetavad Renault’ sõidukooli instruktorid.

Lisaks autojuhtidele, võib kõrvaklappidest valju muusika kuulamine ohtlik olla ka liiklemise teisele poolele, jalakäijatele. Renault’ sõidukooli instruktorid selgitavad, et ka jalakäijad toetuvad liiklemisel suures osas kuulmisele. Teed ületades, eriti piiratud nähtavusega kohas, ei piisa ainult ringi vaatamisest - suure kiirusega lähenevat sõidukit on sageli enne kuulda ja siis alles näha.

Renault’ brändi all tegutsev sõidukool on maailma esimene sõidutehnika täiustamise kool, mis pakub kursusi nii era- kui ka äriklientidele, spetsiaalprogrammi kuller- ja transpordiautode juhtidele, ohutu liiklemisega seotud teenuseid (sh linnasõiduks vajalikud tehnikad, terviklikud autopargi auditid, ökonoomse sõidu kursused, psühholoogia-alased loengud ja liiklusohutus maanteedel). Samuti on teenuste hulgas esmaabitreeningud. Kooli käsutuses on 50 000 m² suurune maa-ala, kus on olemas erinevad sõiduõpetuseks vajalikud rajad ja trajektoorid.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!

Oma sõiduki müügikuulutus pane portaali MÜÜ! Kuulutuse lisamine on tasuta!

Kasutad reklaamiblokeerijat.

Sisu mugavamaks tarbimiseks
telli Delfi Kogupakett või reklaamivaba pakett.

Kogupakett
1€ / kuus*
Sisaldab 11 Eesti tippväljaande tasulist sisu, vähem bännerreklaame, saad jagada kuni 4 kasutajaga.
* Esimene kuu 1 €, edasi 9,99 €
Reklaamivaba pakett
2,99€ / kuus
Saad lugeda tasuta sisu ilma bännerreklaamideta. Ei sisalda tasulise sisu lugemisõigust.
 
Lisan erandi. Vaata AdBlock juhist siit
ja AdBlock Plus juhist siit.
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas. Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.