Ettevõte väitel on jõutud uue akutehnoloogiani, mille puhul võetakse valdav osa aku tootmiseks kasutavaid mineraale mereveest. Uued akud oleks seejuures odavamad, suurema mahutavusega, kiiremini laadivad ja üldiselt efektiivsemad. Samuti ei süttiks lennukites, energiavõrkudes, autodel ja veoautodel kasutavad akud nii lihtsalt kui senised.

Uute akude katood oleks nii koobalti kui ka niklivaba, lisaks sellele oleks akus ka vedel elektrolüüt. Hetkel liitium-ioon akudes kasutatav koobalt on üks kõige probleemsemaid metalle üldse - selle kaevandamisel on suured keskkonnamõjud, kuna seda tehakse lohakalt ja võimalikult odavalt, see toob kaasa ka kaevandustest lähtuvad ohud - töövigastused ja surmad.

IBM-i sõnul on juba kokku lepitud ka edasised tööplaanid, et eksperimentaalfaasist välja jõuda ning kasulikud energiamahutid inimesteni tuua. Selleks tehakse koostööd Mercedes-Benzi ning Central Glassi ja Siduse nimeliste akutootjatega, kellel on olemas kogemus taoliste tehnoloogiate suuremal skaalal kasutusele võtmiseks.

Lisaks uutele akudele anti teada ka sellest, et välja on töötatud uus masinõppel toimiv tööriist, mis aitab tulevikus välja selgitada veelgi paremaid materjale, millega saaks akud töökindlamaks, odavamaks ja muul viisil paremaks teha. Tööriist teavitab teadlasi oma leidudest ja see võimaldab neil tulevikus arendustöö käigus kasulikumaid ja targemaid valikuid teha.