i40 sedaan võib uhkust tunda oma läbi ja lõhki euroopaliku identiteedi üle, sest on projekteeritud ja välja töötatud Saksamaal Rüsselsheimis asuvas Hyundai Euroopa uurimis- ja arenduskeskuses ning esindab firmale ainuomase nn voolava skulptuuri vormikeele järgmist arenguetappi, teatab Hyundai.

Nn voolava skulptuuri disainikeele DNA-elemendiks on loodusest inspireeritud sujuvad ja voolavad jooned, mis loovad väga dünaamilise välisilme. Esmakordselt jõudis selline disainikontseptsioon avalikkuse ette 2009. aasta Genfi autonäitusel Hyundai ix-onic ideeauto kujul. Alates tookordsest esmatutvustusest on see “voolava skulptuuri” vormikeel olnud inspiratsiooniallikaks kõigi uute Hyundai mudelite kujundamisel, sh ka auhindadega pärjatud ix35 ja ix20 loomisel.

“Kasutasime autoninast kuni tagaosani ulatuvaid väga jõulisi voolavaid jooni, et anda i40le kordumatult isikupärane ilme,” kommenteeris Thomas Bürkle, Hyundai Motor Europe’i tehnokeskuse peadisainer. “Me soovisime teha midagi erinevat tüüpilisest kolmest kastist koosnevast sedaanist ning luua auto, mis kannaks edasi i40 universaalmudeli sportlikku loomust. Madala väljavenitatud katusejoonega andsime i40 sedaanile pilkupüüdva kupeesarnase silueti,” lisas peadisainer.

Milline on värskeim Eestisse jõudnud Hyundai? Selleks on enam kui 300-hobujõuline Genesis Coupe. Vaata videost!

Hyundai Motor Europe asepresident ja tegevjuht Allan Rushforth lisas: “Sedaani turuletoomine on järgmiseks sammuks i40 tutvustamisel Euroopas, millele eelnes i40 universaali väga positiivne vastuvõtt. i40 sedaan jagab samu väärtusi, nagu võib leida universaalkerega mudelist, sh näiteks mudelite dünaamiline disain, muutes i40 D-segmendi autoostjate jaoks veelgi ligitõmbavamaks.”

Uhiuue i40 sedaani maailma esmaesitlus toimus Montjuïc’i näitusekeskuses täna, neljapäeval, 12. mail 2011. a, kell 12:20 (Kesk-Euroopa aja järgi).

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!