Hyundai suurim maastur, mida meil pakutakse seitsmekohalisena
• Mootoriks 200 hj arendav 2,2-liitrine turbodiisel
• Baasmudeli hinnaks on 35 990 eurot

Hiljuti kerge uuenduskuuri läbinud Santa Fe on justkui teie ihukaitsjaks palgatud raskemeelne erukolonel, kes mõjub pikatoimelisena, ent tegutseb vääramatu tõhususega. Ta paneb kallalekippuja esimese hoobiga pilditult pikali, ent efektset liigutust ei saada jõuline röögatus – eputamine on nooremate pärusmaa, see lihtsalt pole tema stiil.

Vaid üks mootor ja käigukast

Kuigi Santa Fe tükiriiulil on tegelikult kolm jõuallikat ja kaks käigukasti, tuuakse Hyundai suurim maastur meie turule vaid võimsama turbodiisli ja kuuekäigulise automaatkäigukastiga. 2,2-liitrise CRDi võimsuseks on 147 kW/200 hj ja erinevalt eelnevast aastakäigust on sellel nüüd grammijagu enam momenti, mis saadaval ka pisut laiemas pööretevahemikus (440 Nm @ 1750-2750 p/min). Kõik autod on püsiva nelikveosüsteemiga, mis suudab momenti telgede vahel vastavalt vajadusele ümber mängida, jälgides mootori pöördeid ja rataste läbilibisemist. Normaaloludes on auto esiveoline, kuid vajadusel suunatakse momenti järjest enam ka tagateljele, kuni võrdse jaotuseni välja. Väiksematel kiirustel – kuni 30 km/h – saab juht jaotuse 50:50 ka vastavast nupust „lukku panna“. Kiiruse kasvades tuleb see „lukk“ iseenesest maha ja raskemates oludes peaks mänguruumi lisama ka väljalülitatav veojõukontroll.

Mahutab mängeldes viis täiskasvanut

Võin omast kogemusest kinnitada, et viie täiskasvanu ja nende pagasi mahutamisega saab Santa Fe muretult hakkama. Meil müüdavad autod tellitakse seitsmekohalistena ja kolmandasse ritta saab ajutiselt istuda isegi täiskasvanuid, kuigi mugav see neile ei ole, sest istmed on pakiruumi põhjale liialt lähedal. Kolmandast istmereast saab autot soetades ka loobuda, siis on see ca 800 eurot odavam ja pakiruumi põranda alla tekivad täiendavad panipaigad, mille mahuks on pea 200 liitrit.
Loe edasi siit