IONIQ kombineerib kaks sõna – ion ning unique. Esialgu sai selle nime 2016. aastal tutvustatud uudismudel, mis pakkus esimese autona üht keretüüpi kolmes erinevas konfiguratsioonis– hübriidelektrilise, pistikhübriidi ja täiselektrilisena.

Nüüd saab IONIQ olema Hyundai strateegias võtmetähtsusega – uue margi loomine on vastus kiiresti kasvavale turunõudlusele ning see kiirendab Hyundai plaani juhtida ülemaailmset elektrisõidukite turgu.

Hyundai ühendab oma praegused elektrisõidukite võimalused – näiteks ülikiire laadimise, ruumika salongi ja akutoite – tuleviku uuendustega, mis kombineerivad disaini ning moodsad tehnoloogiad ja teenused.

„Tootemark IONIQ muudab elektrisõiduki kliendikogemuse aluspõhimõtteid,“ ütles Wonhong Cho, Hyundai Motor Company vastutav asepresident ja ülemaailmne turundusjuht. „Uue rõhuga ühendatud elamisel pakume elektrifitseeritud kogemusi, mis on keskkonnasõbraliku elustiili lahutamatu osa.“

Praegu olemasolevaid IONIQ-sõidukeid – hübriidi, pistikhübriidi, elektrisõidukit – uue tootemargi IONIQ alla ei paigutata, kuigi IONIQ IONIQ oleks kahtlemata huvitav nimi.

Uus nimede loogika

Hyundai toob uue tootemargi all turule valiku numbriliselt nimetatud elektrisõidukeid, sealjuures kasutatakse paarisarve sedaanide ja paarituid arve maasturite jaoks.

Esimene tootemargi IONIQ mudel on keskmise suurusega IONIQ 5, mis tuleb turule 2021. aasta alguses. IONIQ 5 põhineb elektrilisel ideeautomudelil „45“, mida Hyundai esitles 2019. aastal Frankfurdi rahvusvahelisel autonäitusel austusavaldusena oma täiesti esimesele ideeautole.

IONIQ 5 disainerid ammutasid inspiratsiooni minevikust ning integreerisid selle tipptasemel parameetriliste pikslitega – see on ainulaadne disainielement, mille rakendamist jätkavad Hyundai disainerid ka tulevaste IONIQ-mudelite puhul.

2022. aastal toob Hyundai turule sedaani IONIQ 6, mis põhineb ettevõtte uusimal elektrilisel ideeautomudelil Prophecy, mida esitleti märtsis; sellele järgneb 2024. aasta alguses suur maastur IONIQ 7.

Vaid elektriautodele mõeldud platvorm

Kõik mudelid toetuvad uuele, vaid elektrisõidukitele mõeldud E-GMP (Electric Global Modular Platform) platvormile, mis võimaldab kiiret laadimist ning küllaldast sõiduulatust.

Elektrisõidukitele pühendatud platvorm annab Hyundaile võimaluse kujundada sõitjateruum ümber „nutikaks eluruumiks“ koos igal viisil reguleeritavate istmete, juhtmevaba ühenduvuse ja ainulaadsete funktsioonidega, näiteks sahtlitena disainitud kindalaekaga. Platvormi aluspõhimõtete muutus laieneb kasutajaliidestesse, mis saavad olema lihtsad, käepärased ja ergonoomilise disainiga, et pakkuda sõitjatele vabamat tunnet.

Tulevikuvisioon
Kontserni eesmärk on müüa 2025. aastaks üks miljon akutoitega elektrisõidukit ning omandada 10-protsendine turuosa, et saada maailma elektrisõidukite segmendi liidriks.

2025. aasta strateegia alusel püüab Hyundai Motor Company ise saada 2025. aastaks maailma suuruselt kolmandaks keskkonnasõbralike sõidukite tootjaks, müües lisaks kütuseelemendiga sõidukitele 560 000 akutoitel sõidukit.

Uue brändi käivitamisega liitub Hyundai mitmete teiste tootjatega, kelle tulevikuvisioon eeldab elektrile üle minemist.