• Hübriidajamiga Hyundai Ioniqu hind alates 23 990 eurost
  • Hea raskuskese, lihtne sõita, mõni etteheide tagaosa disainile
  • Sobib kahe lapsega perele ja igapäevaseks tööautoks

Meie tegime mõni aeg tagasi proovisõitu Ioniqu hübriidversiooniga ja jäime üldiselt päris kenasti rahule. Tore, et disainerid on selle auto kujustamisel lähtunud “auto on auto, isegi kui ta on elektriga”- leitmotiivist. Tõsi, hübriidi ja särtsu-Ioniqu esiotsa disain on veidi erinev, aga üldpilt ei kaldu õnneks ulmevaldkonda.

Tore ka, et hübriidajamiga Ioniqu sõiduraadius on pikem, kui me ühe nädalavahetuse jooksul Eestis risti-rästi seigeldes kilomeetreid maha sõita jaksasime. Sealjuures on jõuallikas tavalisest bensiinimootorist hulka erksam, mis tähendab, et diiselmootor võib tõesti pakkima hakata…

NÄRVIAJAV MITTEKULU Alustan seekord täitsa valest otsast, sest kütusekulu – õigemini selle puudumine – ajas mind Ioniqu puhul kõige rohkem närvi. Esindusest autot võttes näitas arvuti, et elektriajami+Atkinsoni koostöös saame sõita 904 kilomeetrit, enne kui tanklasse on asja.

Esimesel päeval linnas ringi sõites kilometraaž mitte ei kahanenud vaid kasvas. No arusaadav, väikesed kiirused, rekuperatsioon ja muud linnasõidurõõmud – aga no 3.2 liitrit 100 km kohta – tulge maa peale, nagu tõesti?

Teisel päeval, kui võtsime autoga ette pikema Lääne-Virumaa ringi, läks asi siiski lõbusamaks ning keskmine kütusekulu kerkis 4.6 liitrini. Et siis asulasiseselt jälle kahanema hakata… Teeolud olid suurepärased, päike paistis, autos kolm reisijat – no eks tuleb andeks anda.

Kolmandal päeval otsustasin anda itsi ja kimasin Sport-režiimil ja täisgaasiga mööda pikka maanteelõiku edasi-tagasi, edasi-tagasi, et natukenegi keskmise kütusekulu näitu üles ajada. Õnnestus, korra nägin ära numbri 7,4l/100 km kohta.
Loe edasi siit