• Toyota Prius: hind alates 27 990 €
  • Lühikesed tarneajad, vaid Priuse uut punast (Emotional Red) peab ootama
  • Uus platvorm, uudsed tehnoloogiad, elegantne välimus
  • Ideaalne sõiduk linna lähedal elavale, kuni kahelapselisele perele

Toyota Priuse edu pani liigutama teised autotootjad. Toyota järel tegi hübriidajamiga sõidukitega katset Honda, tuues välja hübriidse Insighti ja Civicu. Mida me täna neist teame? Ei midagi, sest tegelikku edulugu ei sündinud. Priuse positsioon jäi kõigutamata.

Aastal 2016 on hübriidajamiga autost saanud samasugune “uus” normaalsus nagu elektriautost – iga endast lugupidav tootja arendab kas ühte või teist ja mõni mõlemat (VW grupp). Võib-olla ei peakski neid kahte teineteisest eraldiseisvana vaatlema – massidesse minekuks vajavad mõlemad akutehnoloogia hüppelist arengut, pistikhübriidid ja elektriautod kiiret ja ehk ka induktiivset laadimist jne.

Toyota Prius 4 põlvkonda

Priusest on nüüdseks väljas neli põlvkonda. Esimest korda näitas Toyota hübriidajamiga ideeautot 1995. aastal, Tokyo autonäitusel. 10. detsembril, 1997. aastal, veeres Takaoka tehase tootmisliinilt maha esimene 4-ukseline, sedaankerega Prius.

Esialgu plaaniti Priust müüa vaid Jaapanis, aga eraalgatusel imporditi autot nii Uus-Meremaale kui Euroopasse. Toyota andis alla ning 2000. aasta septembril alustati Euroopas Priuse ametliku müügiga. Sama aasta lõpus koliti tootmine üle Motomachi tehasesse, kus 2003. aastani esimese põlvkonna Priust toodeti.

Ameerika Ühendriikides jõudis Priuse I põlvkonna uuendatud versioon müügile 2001. aastal ning täitis sobivalt väiksema Corolla ja suurema Camry vahele jääva tühimiku. Huvitav on fakt, et ameerika turul ei olnud Prius esimene hübriidauto, selle au sai ookeani taga hoopiski Honda Insight. Aga ameeriklastele meeldis võimalus, paigutada Priusesse viis sõitjat kahe asemel ning sõita Priusega kiiremini ja kaugemale.

2003. aastal tutvustas Toyota New Yorgi rahvusvahelisel autonäitusel Priuse teist põlvkonda, mis oma eelkäijast erines nagu öö ja päev. 4-ukselisest sedaanist sai 5-ukseline keskklassi luukpära, millel oli arvestatav pakiruum ning tagareas sõitjatele rohkem jalaruumi. 2009. aastal esitleti Põhja-Ameerika rahvusvahelisel autonäitusel kolmandat põlvkonda ning 2015. aasta septembris Las Vegases neljanda generatsiooni Priust.