Konkursi tingimustele vastavalt saab üles anda kas täiesti uue või võrreldes eelmise põlvkonnaga oluliselt moderniseeritud sõiduki. Autosid hinnatakse innovaatilisuse, disaini, ohutuse, juhitavuse, sõidunaudingu jms kriteeriumite järgi, vahendab autonet.ee

Finaali jõudis 14 sõidu- ja sama palju kastiautosid või maastureid.

Honda Civic suutis edestada kabrioletti Pontiac Solstice ja sedaani Ford Fusion. Honda Ridgeline jättis seljataha Nissan Xterra ja Ford Exploreri.

Tähelepanuvääriv on asjaolu, et viimase 13 aasta jooksul pole USA-s kunagi mõlemad tiitlid läinud sama tootja kätte.

Veelgi tähelepanuväärivam on aga fakt, et jaapanlased ise Civicusse niiväga eufooriaga ei suhtugi. Tõusva Päikese maal korraldatud “Aasta Auto” valimine lõppes hoopis Mazda MX5/Roadsteri võiduga.