Honda Civic Type R: sõit maailma kiireima esiveolisega
Honda Civic Type R-st oleme juba korra kirjutanud, kuid toona oli see veel vaid põgus esmatutvus maailma kiireima esiveolise auto prototüübiga. Alles sel suvel said autoajakirjanikud proovida tootmisküpset masinat, olgugi, et veel eelseeria omi. Type R-i seeriatootmine algas Honda Inglismaal asuvas tehases alles äsja, juuli alguspäevil.
• Üle ootuste kiire ja stabiilne
• Sobilik nii ringrajale kui maanteele
• Müügil alates septembrist
Hunt hundinahas
Tavaliselt öeldakse säherduste autode kohta "hunt lambanahas." Type R-i kohta see aga väga ei kehti, sest tema väljenägemine sarnaneb pigem hundi enda, kui vagura voonakesega. Hiiglaslik antitiib, diffuuserid, külgmised õhuvõtuavad jms, mis kõik on tehtud looduse nõudel, ehk asja pärast, mitte niisama eputamiseks.
Võrdlus loomariigiga ei ole kaugeltki üksnes kujundlik. Pressiesitlusel tunnistasid Honda juhid ka ise, et just nimelt sealt nad omi ideid ammutasid. Pidades silmas tasakaalu ja dünaamikat, kuidas liigub näiteks tiiger kohalt startides ja siis kohe hetkega peatudes. Just seda nõtkust silmas pidades sündiski uue Type R-i dünaamiline vedrustus.
Pole enam ammu uudiseks, et auto suudab kurvides säilitada paremat tasakaalu tänu sellele, et vasakkurvis muutub auto parempoolne vedrustus jäigemaks (või siis vastupidi). Ikka selleks, et auto liigselt kalduma ei hakkaks. Honda inseneride peamine murelaps oli, kuidas kapoti all möirgavad 310 hj ja 400 Nm kanda asfaldile üksnes esirataste kaudu, et need pedaalivajutusega tühja kraapima ei hakkaks?
Loe pikemalt WhatCar?-ist