Parim näide on diiselmootorite arendamine. Volkswagen oli olnud oma sõiduautodele mõeldud väikeste diiselmootoritega Euroopa turul juba enam kui veerandsada aastat, kui Honda oma esimese 2,2-liitrise diiseljõuallika valmis sai.

  •  Võimekas ja säästlik uus 1,6-liitrine diiselmootor
  •  Sügisest saadaval ka CR-V kapoti all
  •  Baashind paraku kõrgem kui odavamal CR-V-l

Aasta oli siis 2003 ja esimeseks diiselmootoriga sõiduautoks Honda Accord. Tollele järgnesid FR-V ja CR-V ning aastal 2005 pärjati sama mootor Aasta Mootori preemiaga. Veel aasta hiljem sai seama mootori endale ka kompaktklassi Civic.

Mootor sai toona tõesti hea: säästlik, võimas, vaikne, töökindel, toimib tänaseni väga edukalt. Tõsi, i-CTDi tähis muutus 2006. aastal i-DTEC-ks, kuid üldises plaanis oli tegemist lihtsalt sama mootori edasiarendusega.

Paraku on sellel mootoril kaks häda: ta on kallis ja ta on raske. CR-V ja Accordi kapoti all, tont temaga, elab üle. Kuid suhteliselt kerge Civicu jaoks läks asi juba väheke paigast. Auto esiots muutus liiga raskeks ning see mõjutas arusaadavalt ka juhitavust.

Sestap oli selge, et vaja on uut ja kergemat mootorit. Kes seda nüüd päris täpselt teab, millal selle arendamisega pihta hakati, kuid nüüd on ta valmis ja alates märtsi keskpaigast uuel Civicul Eestis saadaval. Sügiseks jõuab ta ka uue CR-V peale. Ja täpselt nii nagu toona, edestab ka uus 1,6-liitrine täna oma konkurente võimsuse ja säästlikkuse osas.

300 Nm ja 3,6 l 100 km kohta!

Nagu me teame, siis diiselmootori puhul on võimsus pigem teisejärguline ja tema headust rehkendatakse rohkem pöördemomendi ja selle järgi, kui madalates pööretel maksimaalne moment saadaval on.

Ehk siis oluline on see, kuidas kiirendades selg istmesse vajub ja kui madalate pööretega on auto ilma liigset energiat kulutamata sõitma.

Konkurentide 1,6-liitrised on tavasetingutes suutelised välja pigistama reeglina 240-250 Nm, jäädes võimsuselt 105-110 hj kanti. On ka võimsamaid sama töömahuga mootoreid (nt Nissan-Renault oma, millel on 130 hj ja 320 Nm), kuid nende keskmine kütusekulu jääb juba teisele poole 5 liitri piiri 100 km kohta.