USAs Salt Like Citys asuva Utah' ülikooli teadlased ja autojuhte ühendav organisatsioon AMA (American Automobile Association) uurisid asja.

Selgus, et häälkäskluste jagamine lõhub keskendumist veel 27 sekundiks pärast selle tegevuse lõpetamist. Alles siis suudab inimese tähelepanu uuesti täielikult autojuhtimisele kontsenteeruda.

Töö läbiviijad uurisid kõiki tuntud nutiseadme-digiabilisi (Siri, Google Now, Cortana) ja kümne tänavuse automudeli nutisüsteeme.

Selgus, et uuritud toodetest segavad juhti kõige vähem Chevy Equinoxi ja Buick Lacrosse'i nutisüsteemid. Kõige vähem segav digiabiline on aga Google Now.

Kõige hullemad autodest ja digiabilistest olla aga vastavalt Mazda 6 ja Cortana.

Häälkäsklusi loetakse käsitsi juhtimisele turvaliseks alternatiiviks, aga uuringu autorid leiavad, et häälsüsteemid ei tööta selleks veel piisavalt tõhusalt.

Uuringu järeldus: autojuht võiks keskenduda juhtimisele ja mitte tegeleda nutiseadmete või muude häälkäsklustele reageerivate süsteemidega.

Küll aga polevat hullu, kui nad raadiot või häälega sisseloetud raamatuid kuulavad.