HALASTAMATUD NUMBRID: Autode lubatud ja tegeliku kütusekulu vahe aina paisub! Milline automark on kõige "patusem"?

 (201)
HALASTAMATUD NUMBRID: Autode lubatud ja tegeliku kütusekulu vahe aina paisub! Milline automark on kõige "patusem"?
Foto: Ilmar Saabas

Erinevused autotootjate endi poolt reklaamitava ja tegeliku kütusekulu vahel on aina suuremad, selgub värskest uuringust.

Kui kasv jätkub samas tempos, peavad autojuhid 2020. aastal keskmiselt maksma kütuse eest koguni poolteist korda rohkem kui autotootja neile müügibrošüüris lubanud, väidab uuringu järeldustes Brüsselis asuv lobigrupp Transport & Environment, nimetades süüdlastena autotootjate pettust testide teostamisel ja Euroopa Liidu testiregulatsioonide puudulikkust.

"Kui su uus Mercedes neelab kütust 40 protsenti rohkem kui brošüür lubas, ei pruugi põhjuseks olla su raske jalg. Pigem on põhjus see, et Mercedes on juhtiv testitulemustega manipuleerija, saavutades laborites selliseid kütusekulu numbreid, mida pole päriselus võimalik korrata," teatas T&E internetiportaal Automotive News Europe vahendusel.

Veel nimetas uuring lisaks Mercedesele autotootjate seas suurimate "patustajatena" Opelit ja Vauxhalli.

Uuringu andmetel oli 2013. aastal keskmine kütusekulu kõikide automarkide peale kokku 31 protsenti suurem tootja lubatust. 2001. aastal oli erinevus vaid 8 protsenti.

USA-s said Kia ja Hyundai sel nädalal 350 miljoni dollari suuruse trahvi kütusekulu andmetega eksitamise eest, vahendas Forbes. Wall Street Journali teatel pidid andmete ekslikkust avalikult tunnistama ka Ford ja BMW, kes oma andmeid seejärel kohendasid.