Genfi autonäitus 2014: domineerivad väikeautod

 (6)
Genfi autonäitus 2014: domineerivad väikeautod
whatcar.ee

Täna ajakirjanikele avatud Genfi autonäitus ei toonud kaasa suuremaid üllatusi: valdav enamus esitletud uudismudelitest olid ammu ette teada ning selliseid, mis võiks kroonida tulevikus Eesti müügitabelite tippe, on samuti üsna napilt.

Pildigalerii WhatCar?-is

• Domineerivad väikeautod
• Tõelisi üllatusi seekord napib
• Nii mõnedki huvitavad kontseptsioonid

Uuenenud Focus ja uus X-Trail

Kui vaadata neid mudeleid, mida eestlased meelsasti ostavad, siis sellest vaatenurgast tuleb kindlasti esile tõsta uuenenud Ford Focust. Eeskätt on muutunud auto esiosa, järgides uue Mondeo disainijoont.

Teiseks meie turul oluliseks autoks on kindlasti uus Nissan X-Trail, mida sügisel Frankfurdis juba kontseptsioonina esitleti ning mis toonasega võrreldes ei ole sisuliselt üldse muutunud. Auto on üldkujult ja disainilt sarnane äsja müügile jõudnud uue Qashqaiga, olles viimasest aga üksjagu kogukam.

Seotud lood:

Lisaks leiab Genfist mitmeid mudeliversioone, mida samuti pikisilma oodatakse. Näiteks äsja Euroopa Aasta Auto tiitliga pärjatud Peugeot 308 universaalversioon, mille pakiruumi mahutavus on tõeliselt muljetavaldav: 610 liitrit!

Samuti on oodatud uudis kahtlemata Škoda Octavia Scout, kõrgemast klassist uus MB C-klass, esimene BMW esiveoline auto 2. seeria Active Tourer jt.

Väikeautode domineerimine

Tõeliselt domineerivad tänavu Genfis aga väikeautod. Vaadates erinevate tootjate stende, siis võib laias laastus öelda nii: Volkswagen esitleb uuenenud Polot, Renault Twingot, Toyota Aygot jne. Sest suur osa väljapanekust moodustavadki just need autod.

Tähelepanu vääribki siin kõige enam sõsarautode kolmik Toyota Aygo, Peugeot 108 ja Citroen C1. Meeldiv on asja juures see, et kui varemalt erinesid need autod teineteisest vaid esiosa poolest, siis nüüd näevad nad kõik täiesti omamoodi välja.

Kui aga vaadata Eesti autoturgu, siis paraku ei ole ükski neist siiani rahva silmis väga suurt edu saavutanud.

„Kuumad“ luukpärad

Eksootilisemate autode austajatele leidub Genfis aga nii mõndagi põnevat: eeskätt uue Honda Civic Type-R-i kontseptsioon, kuid samuti ka Opel Astra baasil tehtud tõeline ringrajarakett Opel Astra Extreme.

Mõlema võimsuseks öeldakse olevat üle 300 hj, mis kerge kompaktklassi auto kohta on enam kui piisav. Samase kategooriasse võib liigitada ka Subaru WRX STI, Seat Leon Cupra, Peugeot 308 R jmt.

Kontseptsiooniautodest on tähelepanuväärseim Volvo Concept Estate, mis vihjab sügisel esitletavale uuele XC90-le, Hyundai ja Subaru esitlesid oma uut disainivisiooni jne.
Põgusa ülevaate sellest, mida Genfi autonäitus tänavu endaga kaasa tõi, saad meie pildigaleriist!