Frankfurdi autonäituse pommuudiseks on X-Trail

 (11)

Kaheaastase tsükliga toimuva Frankfurdi autonäituse IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) pressipäevad on kätte jõudnud. Eilse päeva suurematest uudistest tegi ülevaate meie peatoimetaja Tõnu.

Pildigalerii WhatCar?-is

• Pommuudis: uus X-Trail
• Tootmisküpsed Mazda 3 ja Peugeot 308
Jaguari linnamaastur

Nissan X-Trail

Kuni viimase hetkeni polnud kellelgi aimu, et Nissan esitleb Frankfurdis uut X-Traili. Möödunud aasta kevadel Genfis esitletud Hi-Cross Conceptist ei tihaud keegi väga otseses kõnes rääkida kui uuest X-Trailist. Aga just täpselt see ta oligi, kui toonaseid fotosid täna esitletud X-Trailiga võrrelda. Frankfurdis on tegu maailmadebüüdiga, Euroopa versiooni esmaesitlus koos täpsemate tehniliste andmetega siinse turu kohta saab toimuma kevadel Genfis. Eestis jõuab auto müüki tuleva aasta juulis. Nissan X-Trail

Mazda 3

Mazda 3 on jõudnud uue mudeliseeriani, mis CX-5 ja Mazda 6 järel kolmanda mudelina baseerub uuel SkyActiv-tehnoloogial, kus põhitähelepanu pööratakse säästlikkusele ja liikumisenergia maksimaalsele ärakasutamisele. Ka väline disain on tal sarnane Mazda kuuele. Lisaks viieukselisele luukpärale tuleb müüki ka sedaan. Hinnad on autodel identsed, kuid ainsa vahega, et luukpäral on olemas ka lahjem varustustase Active (14 990 €), sedaani varustusnimekiri algab Premiumist (17 290 €). Luukpära Premium on täpselt sama hinnaga ja kui vaadata varustust, siis Active on ostja jaoks pisut liiga lahja, ehk sisuliselt on uue Mazda 3 alghind 17 290 € (VW Golfi hinnad algavad 14 401 eurost).

Seotud lood:

Peugeot 308

Kolmas laiemale publikule suunatud uudis on kahtlemata Peugeot 308, mis on juba väljas ka septembri lõpus toimuval Tartu Motoshow-l. Kui väliselt ei olegi selles autos ehk midagi väga erilist, siis sisemuselt on tegemist päris huvitava autoga. Kogu lisasüsteemide juhtimine käib läbi suure puutetundliku ekraani, nuppe sisuliselt ei olegi. Ainsaks miinuseks näitusel on olematu ruum tagaistmel ja tagaistmest välja turrituv turvavöö kinnituspesa, kuhu peale iga kord istudes on sinikas garanteeritud.

BMW X5

Pisut jõukama autoostja jaoks on kindlasti oluline uudis uus BMW X5. Väliselt ei ole ehk muudatused kuigi silmatorkavad, kuid sisult on auto täiesti uus. Stiililiselt sarnane menuka väikevenna, X3-ga. Peamiseks uudiseks on see, et esmakordselt saab teda vaid tagaveolisena ja esimest korda on baasmootoriks neljasilindriline diiselmootor, mis kokkuvõttes toob allapoole ka tema baashinna. Kõik mootorid on koos automaatkäigukastiga.

Mercedes-Benz GLA

A-klassil baseeruv väikemaastur, mis tegelikkuses näeb välja väiksem kui pildil. Tagaistmel on ruumi küll pisut rohkem kui Peugeot 308-s, kuid pisike on ta sunnik üsnagi. Juhikohal pole muidugi midagi viga.

Honda Civic universaal

Segmendi suurima pakiruumiga – 624 liitrit. Et seda tõestada, pakiti näituse eelõhtul autosse 1248 pooleliitrist veepudelit. Ja nad mahtusid ära! Kuna aga näitusepäeval olnuks pudelitega jahmerdamine liiga keerukas, otsustati kuue reisikohvri kasuks, mis samuti kõik autosse ära mahtusid.

Škoda Rapid Spaceback

Küsimus, kas Rapid Spaceback on 5-ukseline luukpära või universaal, jäigi õhku. Välimuselt justkui universaal, kuid pakiruumi mahutavuselt justkui luukpära. Küllap see tõde kusagile kahe vahele jääb.

Kia Niro concept

Näituse eelõhtul õnnestus käia siinsamas messikeskuse kõrval asuvas Kia Europe-i peakorteris, kus esitleti uuenenud Souli ja uue väikemaasturi Kontseptsiooni Niro. Tõsi, see auto oli ikka veel nii toores, et tootmisküpse autoni on käia väga pikk teekond, kuid nagu ütles kohapeal Kia peadisainer Peter Schreyer, on tegemist just disainikontseptsiooniga, mis viitab Kia uue B-segmendi maasturi välimusele. Olgu meenutatud, et Peter Schreyer on see mees, kes 90ndate lõpus disainis Audi TT ja võitis sellega mitmeid disainiauhindu.

Jaguar C-X17

Huvitav kontseptisoon on väljas ka Jaguaril. Esimest korda oma 78-aastase ajaloo jooksul esitleb Jaguar oma nime kandvat maasturit. Ehkki välimuselt on see suhteliselt igav, saab tegemist olema igati sportliku autoga. Sellele annab kinnitust kasvõi tõsiasi, et tehnikat hakkab ta jagama teiste Jaguaridega, kaasa arvatud ülimalt sportliku F-Type-iga. Samuti on tal arusaadavalt kasutatud mitmeid tehnoloogilisi lahendusi, mis on tuttavad uutelt Range Roveri mudelitelt. Müüki ei tasu oodata enne 2015. aastat.