FOTOD: Vaata, milline on majesteetliku purjelaeva Krusenstern pardaelu!

 (11)
Krusensterni meeskonnas on 220 inimest.
Krusensterni meeskonnas on 220 inimest.Foto: Rauno Volmar, Eesti Päevaleht

Maailmas alles olevate seas suuruselt teine purjelaev Krusenstern lahkus Tallinnast 1991. a. ning on nüüd Merepäevade raames siin tagasi. Ja kõikidele külastajatele avatud. Inimese ootavad pikas sabas, et 85-aastase purjeka pardale pääseda, kogeda, milline on nõnda suure ja vana laeva tekielu, leida sealt koguni kirik jpm. Vaata galeriist!

Idee kutsuda „Krusenstern“ oma endisesse kodusadamasse sündis vahetult pärast esimesi Tallinna Merepäevi 2008. aastal. „Leidsime, et 2011. aastal, mil Tallinn kannab Euroopa kultuuripealinna tiitlit, on see väärikas kink nii linnarahvale kui ka kõigile külalistele,“ meenutab Tallinna Merepäevade korralduskomisjoni juht, Tallinna abilinnapea Taavi Aas. Pärast mitu aastat kestnud läbirääkimisi sõlmisid SA Tallinn 2011 ning „Krusensterni“ praegune omanik, Venemaa Kalalaevastiku Balti Riiklik Akadeemia 2011. aasta alguses lepingu kunagise parklaeva, nüüdse uurimis- ja õppelaeva naasmiseks Tallinna.

Ajalugu

85 aasta eest, 1926. aastal Hamburgi reederfirma Ferdinand Laeisz tellimusel Joh.C. Tecklenborgi laevatehases ehitatud teraskere ja mastidega purjelaev kandis valmides nime „Padua“. Enne Teise maailmasõja puhkemist sooritas laev 15 pikka purjeretke Austraalia ja Tšiili vahel, neist kõige kiirem oli 1938–1839 kapten Richard Wendti juhtimisel püstitatud rekord Hamburgist Tšiili kaudu Austraaliasse ja tagasi Hamburgi 8 kuu ja 23 päevaga.

Seotud lood:

Teise maailmasõja aastatel jäi laeva kodusadamaks ikka Hamburg ning teda kasutati ligisõidus kui kaubapargast ning õnneks ei saanud „Padua“ ka sõjategevuses märkimisväärselt kahjustada. 12. jaanuaril 1946. aastal läks laev sõjareparatsioonina üle Nõukogude Liidu sõjalaevastikule, hakkas kandma nime „Krusenstern“ ja laeva kodusadamaks sai Riia. Uus nimi anti Eestis Hagudi mõisas sündinud Adam Johann von Krusensterni (1770–1846) auks, kelle juhtimisel sooritati Vene esimene ümbermaailmareis laevadega „Nadežda“ ja „Neva“ aastatel 1803–1806.

1959–1961 läbis laev kapitaalse moderniseerimise ja remondi, mille käigus muudeti see nii uurimis- kui ka õppelaevaks. Järgmine suurem moderniseerimine toimus aastatel 1968–1972. Eesti Kalatööstuse peadirektori Hugo Maide initsiatiivil sai aastast 1981 laeva uueks kodusadamaks Tallinn ning pikkade purjetamiste vahel seisis laev Paljassaare sadamas. Kümne aasta pärast, 29. mail 1991 anti laev Kaliningradi kõrgemale mereinseneride koolile. Kaliningrad on tänini laeva kodusadam.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!

Oma sõiduki müügikuulutus pane portaali MÜÜ! Kuulutuse lisamine on tasuta!

Kasutad reklaamiblokeerijat.

Sisu mugavamaks tarbimiseks
telli Delfi Kogupakett või reklaamivaba pakett.

Kogupakett
1€ / kuus*
Sisaldab 11 Eesti tippväljaande tasulist sisu, vähem bännerreklaame, saad jagada kuni 4 kasutajaga.
* Esimene kuu 1 €, edasi 9,99 €
Reklaamivaba pakett
2,99€ / kuus
Saad lugeda tasuta sisu ilma bännerreklaamideta. Ei sisalda tasulise sisu lugemisõigust.
 
Lisan erandi. Vaata AdBlock juhist siit
ja AdBlock Plus juhist siit.
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas. Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.