TLT AS juhatuse liige Deniss Boroditši sõnul näitas viimati toimunud katsetus Hiinas toodetud elektribussiga Yutong U12, et selle sõiduulatus oli ühe laadimisega kuni 320-425 kilomeetrit. Sellega suutis see teenindada näiteks Tallinna pikimat bussiliini nr 38. Varasemalt testitud Solarise bussi sõiduulatus oli näiteks 220 kilomeetrit ning aasta tagasi proovitud Mercedesel 160 kilomeetrit.

„Järgmine plaan on käivitada pilootprojekt, mille käigus testime vähemalt 24-kuulisel perioodil ja saame kogemusi nii külmas jaanuaris kui palavas juulis. Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis vahemikus juuli kuni september pilootprojekt käivitub," rääkis Boroditš. „Ma loodan, et ei tule üksnes Yutong, vaid tulevad ka teised tootjad."

Boroditš ütles Fortele, et esimene elektribusside hange saabki olema testimise hange, kus leitakse bussid 24 kuuks fikseeritud rendihinnaga ja võimalusega need soovi korral ära osta. „Arvan, et kuulutame hanke välja juba sel aastal," sõnas ta.

Yutongi U12 elektribuss maksab 450 000 eurot, mis on ligikaudu kaks korda kallim kui näiteks üks gaasibuss, mille hind on 240 000.

„Samas elektribuss on oluliselt efektiivsem kui gaas. Selle bussi kilomeetri hind on umbes 8 senti, gaasibussil 23 ja diislil 40 senti," märkis Boroditš ja lisas, et kui buss suudab aastas sõita 100 000 kilomeetrit, suudab ka opereerimiskulude osas konkureerida gaasibussidega.

Tallinn on otsustanud, et 2025. aastaks loobutakse täielikult diiselbussidest. Yutongi turuosa elektribusside turul on 15 protsenti ja tema toodangut kasutavad juba sellised riigid nagu Soome, Prantsusmaa, UK ja Norra.