„Pakume laiaulatuslikku EQA mudeliperekonda, mille võimsus jääb vahemikku 140 kW-st üle 200 kW-i, ja mida saab nii esi- kui ka nelikveoga. Neile, kelle jaoks on eriti oluline sõiduulatus, hakkame pakkuma EQA eriversiooni, mis sõidab WLTP standardi järgi akutäiega üle 500 kilomeetri," rääkis Daimler AG ja Mercedes-Benz AG juhatuse liige Markus Schäfer.
EQA perekonnast jõuab esimesena müügile mudel EQA 250, mille keskmine elektrikulu on 15,7 kWh/100 km, mille võimsus on 140 kW ja sõiduulatus NEDC standardi järgi 486 kilomeetrit.
"Kahekordne" liitium-ioonaku asub auto põhja all ning on osa kerestruktuurist, selle mahutavus on 66,5 kWh. EQA 250 hind algab Saksamaal 47 540,5 eurost.
EQA-l kasutatakse Mercedes-EQ tunnuslikku esivõret: Mercedes-Benzi täht mustal taustal. Teine elektrilistele Mercedes-EQ-dele omane tunnus on pidev valgusjoon nii auto ninas kui ka tagaosas. Horisontaalne kiudoptiline riba ühendab LED-esilaternate päevasõidutuled.
Esituledes kasutatud sinine värv räägib samuti kuulumisest Mercedes-EQ perekonda. Ka LED-tagatulesid ühendab LED-valgusriba, muutes auto tagantvaates visuaalselt laiemaks. Registreerimismärgi koht on viidud kaitserauale. Sellele mudelile ainuomased on kahe- või kolmevärvilised kuni 20-tollised veljed, mõnel puhul kasutatakse velgedel rosé-kuldset või sinist värvi viimistluselemente.
Vastavalt valitud disaini- ja varustuspaketile viitab EQA sõitjateruumis elektrilisusele uutmoodi meeleoluvalgustus ning ventilatsiooniavade, istmete ja võtme rosé-kuldne viimistlus. Edition 1 erimudeli varustusse kuuluvad veel nahkpolstriga istmed, läbi perforeeringu paistab sinine kangas. Ka elektriautole omaste näidikutega ekraanidel kasutatakse samasugust sinise ja rosé-kuldsega värviskeemi. Tagaistme seljatuge saab kokku klappida suhtes 40:20:40.
EQA õhutakistustegur on Cd 0,28, selle saavutamiseks on kasutusele võetud paljud aerodünaamikat parandavad meetmed nagu näiteks väga sile, peaaegu täielikult kaetud põhi ja spetsiaalselt optimeeritud Aero veljed. Kõrgtehnoloogilisse termokontrollisüsteemi üks osa on soojuspump - ja selle paljude uuenduslike lahenduste hulka kuulub näiteks elektrijõuallika jääksoojuse ärakasutamine. Olemas on ka MBUX-i või Mercedes me telefonirakenduse abil eelseadistatav kliimaseade.
EQA standardvarustusse kuuluv Electric Intelligence funktsiooniga navigeerimine arvutab välja kõige kiirema tee sihtpunkti, võttes muu hulgas arvesse vajalikke laadimispeatuseid, topograafiat ja ilmaolusid. Süsteem suudab dünaamiliselt reageerida muutustele, kohandudes näiteks liiklusolude ja juhi sõidustiiliga.
EQA-d valmistatakse Saksamaal Rastattis ja Hiinas Pekingis. Akusüsteemid tarnib Kamenzis tegutsev Mercedes-Benzi tütarettevõte Accumotive, Mercedes-EQ-de jaoks hakkab akusid tootma ka Poolas Jaworis asuv tehas. Uus elektriline linnamaastur jõuab Euroopa müügiesindustesse 2021. aasta kevadel.
Tehnilised andmed:
EQA 250 | ||
Mootori asukoht | eesmootor | |
Elektrimootor | Tüüp | asünkroonmootor |
Võimsus | kW | 140 |
Pöördemoment | Nm | 375 |
Kiirendus 0-100 km/h | s | 8,9 |
Tippkiirus | km/h | 160 |
Aku kasutatav mahutavus (NEDC) | kWh | 66,5 |
Keskmine energiakulu (NEDC) | kWh/100 km | 15,7 |
NEDC sõiduulatus2 | km | 486 |
Laadimisaeg kodulaadijaga (Wallbox) või avalikus laadimisjaamas vahelduvvooluga | h | 5:45 |
Laadimisaeg kiirlaadimisjaamas alalisvooluga | min | 30 |