FOTOD: Eesti helispetsid on autod audiolahinguks laiali lammutanud!
Midagi üllatavat ükski tiim Megane Coupe’sid kätte saades ja lahti võttes ei avastanud. Nii et kõik saavad kenasti oma algsele, avaüritusel žüriile esitletud visioonile truuks jääda. Kõik kõlarid mahuvad kenasti ära. Kõik kolm autot on eri värvi ning sobivad minu meelest just neile meeskondadele, millele need usaldati.
Tartus tegutsev Audiodesign on firma, mis peab tähtsaimaks heli kvaliteeti ja võimalikult diskreetset vormistust. Uksepaneelide all ja pakiruumis ringi vaadanuna on seda tumehalli autot ehitama hakanud Imre Ulstil esmaseks ülesandeks peas kogu tehnika paigutus läbi mõelda. Pea sai ta nö. valgeks bassikõlari kasti koha ja kuju ning pakiruumi põhja tugevdamise üle mõtteid mõlgutades.
Audiodesign’il on kavas jätta oma töö hiljem selle Megane’i soetava klindi silmale peaaegu märkamatuks, rõhudes seda enam kõrvale mulje avaldamisele. Juhtseade ehk makk on plaanis paigutada originaalmaki või kliimanuppude kohale, jättes tööle rooli taga paiknevad audiokangid ning lisades topsihoidikusse klahvistiku. Pigimatt ustesse peitu, sinna ka need suured 8-tollised Space’i kõlarid, mille viimistlus üritatakse võimalikult auto originaali lähedane teha, tweeterite asukoht veel päris kindel pole.
Bassikõlari tarvis ehitatakse pakiruumi vasakusse ossa klaasplastist ja puidust kast, võimendid paigutatakse paremale. Ja ongi kõik! Kogu tehnika on juba laua peale laiali laotatud, ühendatud ning mängib end sisse. Selleks, et kõlarite membraanid autosse monteerituna ja helikvaliteedi paika timmimise ajaks õige pehmuse oleks omandanud, et tulevikus kuulamise käigus enam suuri muutusi karta poleks. Vaata galeriist, kuidas Audiodesign’i töö edeneb!
Ghost tegutseb Tallinnas ning neilgi ei tulnud autot avades midagi väga üllatavat või ootamatut välja. Ka nemad paigutavad 8-tollised esiustesse ja tweeterite asukoht pole veel lõplikult paigas. Küll aga on see Pioneeri makk täielikult lahti lammutatud, kuna Ghosti joon on autosse kõiksuguse tehnika võimalikult peen integreerimine.
Nii paiknebki tulevikus maki ekraan koos Renault’ originaalekraanikesega juhi silmade kõrgusel seal, kus algne kuvarikenegi, makk ise aga armatuuri taga erinevate osistena laiali ja peidus. Selle juhtnupustik jääb Megane’i omale sarnane ning asub ka samas paigas. Bassikõlarile ehitatakse kast pakiruumi vasakust servast veidi välja ulatuma, paremasse paigutatakse võimendid ning kondensaator peidetakse tagaistuja kõrvale seina sisse, kus on taolisteks peitetöödeks üllatavalt palju ruumi.
Keskkonsoolist on plaanis väljuma ulatuma panna spetsiaalne sahtlikene, kuhu mahu iPod, iPhone vms riistapuu, mis helisüsteemiga Bluetoothi abil ühendub. Pigimatti paigutatakse ustesse ja võimalusel ka tagaistmete ning tagumiste rattakoobaste peale. Salongi soovitakse luua ka luksuslikult diskreetne valgusrežii, kui aeg seda vaid lubab. Kogu protsessist valmib kena brošüür, millele lubati autod väärikas ja vaimukas koht leida. Nende Coupe on punakas – vaata galeriist, kuidas selle kalla toimetatakse!
Xenoni meeskond paikneb samuti Tallinnas ning nende käsutada on õige uhke oranži spoileriringiga lumivalge Megane. Autost on peaaegu kõik välja võetud, isegi tagatuld polnud enam küljes. Pigimatti läheb siia spetsialistide sõnul ohtralt, vaat’ et jääb toda puudugi! Uksed olid matiga juba korralikult töödeldud ning isegi puidust kõlaripoodiumid valmis.
8-tollised paigutatakse algsetele positsioonidele, ent pööratakse pisut juhi poole. Neid katva võre valimisel lähtutakse auto algsest võrest. Ustesse tekib korralik suletud kõlakast, kuna ka ustesisene teenindusava suletakse poltide ja mutrite abil eripaneeliga, mille saab hooldustöödeks hõlpsalt eemaldada.
Salongis kasutatakse praeguste liistude asemel valge süsiniku ilmega elemente, et asi oleks uhkem ning auto valge olemus ka interjööri kandusk. Oranžide spoileritegagi hakkavad suhtlema aktsendid siseviimistluses. Pakiruum on aga kõige uhkem: bassikõlar ja võimendid vormistatakse efektsete Renault’rombidega kaunistatud pleksiklaaside taha peitu. Ka kõigi teiste toetajate logod ja nimed on edvistamiseks ja uhkustamiseks üles tõstetava põhjakatte peal kirjas, nagu fotodelt galeriis näha!
Püsi kanalil, sest peagi on audiosõdalased teel helipuhtuse ja efektse lahenduse poole juba järgmised positsioonid vallutanud. Kõik kolm autot lähevad peale valmimist müüki, nii et enesele sobivama valmimist saad jälgida vaikselt juba nüüd.
Millisele tiimile hoiad sina pöialt? Saada kiri aadressil urmas.oja@delfi.ee ning võida auhind Audiolahingu sponsoreilt!
Komponendid, mis finalistidele usaldati:
Auto: Renault Megane Coupe
Juhtseade: Pioneer P88RS MKII
Võimendid:
Kõlarite võimendi: Alpine MRP-F600 neli kanalit
Bassikõlari võimendi: Alpine MRP - M500 mono
Kõlarid: Hertz K8 slim - kaheksatollise läbimõõduga keskriba kõlarid
Bassikõlar: Hertz HX250D - kümnetolline bassikõlar, väga võimas ja ühlasi täpne
Kondensaator: Dietz
Juhtmed: Dietz
Heliisolatsioon: Abris Audiocityst
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!