Fordi esimesed täisautonoomsed sõiduautod peaksid teedele vurama aastal 2021. Hackett usub, et selleks ajaks on leitud kuldne kesktee inimese ja tehnisintellekti vastutuse jagamisel: ” Kui me arvame, et robotid on täiuslikud ja usume, et inimesed on ebatäiuslikud, teeme suure vea. Me ei vaja keskkonda, kus sõidavad ainult robotid,” ütles Jim Hackett ajalehele The Detroit News antud intervjuus.

Ta lisas, et robotid võivad küll olla abiks ummikute vältimisel ja auto parkimisel, kuid auto juhtimine jääb siiski peamiselt inimese teha. Oleks väga lühinägelik arvata, et inimene saab anda vastutuse auto juhtimisel ainult masinale.

Parkimise teema on tõepoolest valulik – näiteks kulutab New Yorgi elanik aastas 107 tundi auto parkimiskoha otsingutele. Auto, mis suudab leida vaba parklakoha ning end ise sinna ära parkida jätaks inimesele oluliselt vaba aega muudeks tegevusteks. Ka ummikute vältimine aitaks liiklust edendada.

Fordi tegevjuht ujub oma seisukohtadega vastuvoolu – osa autotootjaid on veendunud, et robotautode tulek paneb inimesed auto omamisest loobuma, aitab edendada autojagamisteenust ning lõpetab liikluses toimuva jama, mida põhjustavad ebaadekvaatsed autojuhid.
Loe edasi siit