Fordi president ja tegevjuht Mark Fields toonitab eilses videopöördumises küll seda, et juhti pole viie aasta pärast enam üldse vaja, ent samas raporteerib Recode, et esimene juhita masin saab siiski olema neljanda taseme autonoomsusega auto. Selline sõiduk jääb täielikust isejuhtivusest ühe taseme võrra allapoole. Kuueastmelise autonoomsuse skaala tasemetega nullist viiendani on paika pannud USA autoinseneride liit ehk SAE ja täielikult isejuhtiv on kõige viimane tase. Ford soovib tasemed kaks ja kolm (kus toimetab hetkel näiteks Tesla) vahele jätta ja kohe esimeselt neljandale hüpata. Ning viie aasta pärast võiks sellised neljanda taseme masinad osutada takso- või sõidujagamisteenust.

Skaala nulltaseme puhul ei tee auto omapäi suurt midagi, ainult annab mõned hoiatused. Esimesel teeb auto juba mõned toimingud - näiteks pidurdab ise. Teine tase tähendab, et kaks funktsiooni on auto kontrollitud, näiteks võib võtta jala pedaalilt ja käed roolilt, kuid juht peab olema alati valmis liiklusesse sekkuma.

Kolmas tase on juba põhimõtteliselt autopiloot, mille puhul auto monitoorib ka ümbrust - ent taas, inimene peab olema valmis sekkuma.

Neljanda taseme puhul peab autojuht hindama enne sõidu algust olukorda ja otsustama, kas lubada autol täisautomaatselt sõita või mitte. Näiteks siis, kui ilm on erakordselt halb, peab inimene ikkagi ise roolima. Ent kui neljanda taseme autole on juhtimisõigus antud, inimene enam teekonna vältel sekkuma ei pea, ka mitte kriisiolukorras. Tesla on välja käinud lubaduse sellised autod aastaks 2018 valmis saada.

Viiendal astmel teeb auto kõike ise ja inimesel pole võimalust juhtimist üle võtta, kuna traditsioonilisi juhtimisseadmeid autos enam ei ole.

Nagu Recode kirjutab, on Ford investeerinud ja loonud partnerlusi mitmete idufirmadega nagu isejuhtiva auto tehnoloogiag tegelev Velodyne, õppimisvõimeliste masinatega tegelev SAIPS, masinaid "nägijaiks" tegev Nirenberg Neuroscience LLC ja 3D kaardistusidufirma Civil Maps. Ühtlasi on Ford koos Google`i Lyfti, Uberi ja Volvoga osa ühendusest nimega "Self-Driving Coalition for Safer Streets", mis tegutseb lähtudes veendumusest, et täielikult isejuhtiv auto on turvalisem osalisest isejuhtivusest ehk siis sellest, et juhile jääb võimalus sekkuda.