Ford Mondeo Hybrid – CO² trahvi kartuses sündinud soliidne sõiduvahend

 (12)
Ford Mondeo Hybrid – CO² trahvi kartuses sündinud soliidne sõiduvahend
Mondeo hübriid sõidab mõnusaltFoto: Ford

Indrek Jakobson istus hübriidajamiga Ford Mondeo rooli ning veetis selle roolis neli sulnist päeva. Soliidse välimusega ja avara sõitjateruumiga ökonoomne keskklassi auto võiks hästi sobida mistahes ettevõtte esindussõidukiks, kui vaid seda hinda ees ei oleks…

Keskklassi ehk D-segmendi sõiduautodel ei lähe praegu kuigi hästi, kuna üha enam inimesi on linnamaasturi või krossoveri usku pööranud. Põhjused on meile hästi teada.

Mondeo nime all on Ford müünud autosid peagi 20 aastat, 1993. aastast saadik. Nimi tuleneb ladinakeelsest sõnast mundus, mis tähendab maailma ning sümboliseerib maailma-autot, mida müüakse sama nime all lisaks Euroopale ka Aasias, Austraalias ja Põhja-Ameerikas.

Hetkel toodetav Ford Mondeo neljas põlvkond on vooluliinil juba 2014. aastast, ja sai hiljuti ka hübriidversiooni. Kaksikajamitele üleminek on osa Fordi üleüldisest elektrifitseerimise kavast.

Seotud lood:

Laip pagasiruumis!? Ei, aku!

Hübriid-Mondeo näeb välja nagu tavaline Mondeo, vaid ustel olev kiri „Hybrid“ kinnitab, et siin on tegu enama kui labase sisepõlemismootoriga.

Suurim erinevus peitub pakiruumis, mis näeb tänu seal paiknevale kõrgepingeakule välja nagu oleks mafiooso sinna laiba peitnud. Või isegi kaks, sest ruumi seal tõesti napib.

Katte all on ruumi vaid 403 liitrit, ja kütusepaagi mahtu on vähendatud tavalise universaal-Mondeoga võrreldes 60 liitrilt 49 liitrini. Pereautode seas nii populaarsust ei võida.

Noobel ja avar sõitjateruum

Mondeo sõitjateruum on D-autoklassile kohaselt kvaliteetselt koostatud. Ees ja taga on rikkalikult ruumi (kuigi kõrvalistuja jalaruum on häirivalt veidra kujuga), keskkonsoolis aga hakkab silma suure SONY kirjaga infolust ja palju-palju väikesi ümmargusi nuppe.

Teistsugune võrreldes tava-Mondeoga on käigukang – kui viimane kasutab sõidurežiimide valimiseks Focuselt tuntud mugavat pöördlülitit, on hübriidil jäädud klassikalise lahenduse juurde.

Juhi ees olevate „kellade“ osas valikut ei pakuta: suur spidomeeter keskel ning kahel pool kribus kirjas teavet, mille jälgimine nõuab eraldi pingutust (või korralikke prille).

Juhi ette kuvatakse diagrammid, mis näitavad mootori, aku ning erinevate süsteemide seisundit, kuid Toyota ja Volkswageni hübriidide graafika on selgem ja lihtsamini jälgitav. Küpsemas eas autoostjaid – kes Mondeo poole muidu ju hea meelega vaatavad – sellise graafikaga ei võlu. Aga taas, prillid appi, ja sõidame!

Sõidukogemusest, kapotialusest ja muustki loe edasi Acceleristast