Ford Fiesta diiselmootor on ajalugu: rahvas nõuab kerghübriidi

 (13)
Ford Fiesta diiselmootor on ajalugu: rahvas nõuab kerghübriidi
Foto: Accelerista.com

Ford Fiesta diiselmootor on ajalugu: 36 aastat valikus olnud “õlijooja” annab teed kerghübriidile – Fiesta üheliitrise EcoBoost-mootoriga Hybrid mHEV on osutunud ostjate seas populaarseks.

Ford tõmbas tänavu septembris Fiesta diiselmootorile joone alla: juba 2019. aasta kevadel lubas, et kõik uued sõidukid saavad mingi versiooni hübriidajamist ja “õlijooja” asemel pakutakse Hybrid mHEV-i, kirjutab Accelerista.com.

Fiesta kapoti all on diiselmootor tuksunud juba 36 aastat, alates 1984. aastast. Fiesta värskeimale põlvkonnale pandi viimased diiselajamid kapoti alla tänavu septembris.

Eesti maaletooja hinnakirjast leiab 1,5-liitrise TDC-i ajamiga auto praegugi, ent ilmselt üsna pea jäävad nimekirja vaid üheliitrise EcoBoost-bensiinimootoriga autod.

Tootja kiituseks tuleb öelda, et “mahehübriidi” hind on üsna samast klassist mis diiselmootoriga Fiestal, vahet on roolis istudes tõenäoliselt selgelt tunda: veel müügiloleval “õlijoojal” on võimsust 63 kW, mHEV-il 92 ja 114.

Ford põhjendab diiselmootoriga lõpetamist vähese müügihuviga: Automotive News'ile antud intervjuus sõnas tootja esindaja, et diisel-Fiestade müügiosakaal kukkus lõpuks 2%-ni kõigist müüdud autodest. Kõige suurema põntsu panigi müügile jõudnud “mahehübriid”, mis on kõvasti erksam ja muidugi ka ökom.

Loe täisteksti saidil Accelerista.com