Ford Connect: konkureerib edukalt teiste Muhvi-autodega

 (2)
Ford Connect: konkureerib edukalt teiste Muhvi-autodega
whatcar.ee

Fordi väikeste tarbesõidukite nimedesüsteem võib alguses päris segane tunduda, kuid lähemal vaatlusel avastame, et nimed pannakse täiesti loogiliselt.

Pildigalerii ja video leheküljel whatcar.ee

Transiti-Tourneo seeria kolmas esindaja
• Eelkäijast kenam ja suurem
• Hind algab 19 900 eurost

Kaubikuid-väikebusse pakub Ford neljas suuruses. Kõige suuremale, mille rooli taha B-kategooria juhiloaga sageli asja polegi, jääb nimeks pelgalt Transit. Pisut väiksem, Renault Traficu ja VW Transporteriga võistlev esiveoline mudeliseeria kannab perekonnanime Custom, millele lisandub kaubaveoversioonide korral "eesnimi" Transit ja väikebusside puhul Tourneo. Sama ees- ja perenime skeemi järgitakse ka kahes veel pisemas mudeliseerias. Kõige väiksem, Fiestal põhinev Courier jõuab uuendatuna müügile 2014. aastal.

Seotud lood:

Focusel baseeruv, VW Caddy, Renault Kangoo ja teiste "Muhvi-autodega" konkureeriv kesksuurusega Connect aga on äsja Fordi müügisaalidesse jõudnud ning ka What Car? Eesti sai uue autoga tutvuda.

Välimus ei ole kaubikute ja/või "Muhvi-autode" juures kõige olulisem. Kuid paljuräägitud sisemistele väärtustele tuleb kena kujundus ainult kasuks. Mistõttu on meeldiv märkida, et 2002. aastal tootmisse antud eelkäija utilitaarset kastikuju üle ei võetud. Autonina esindab Fordi tänapäevast firmastiili, kaubaruumilegi õnnestus voolujoonelisem kuju anda.

whatcar.ee

Äratuntavalt Ford on nii Transit kui Tourneo ka seestpoolt. Muidugi ei maksa tarbesõiduki armatuurlaualt oodata pehmet plasti, pigem loodame, et kabiin oleks kergesti puhastatav. (Nii katabki Transit Connecti põrandat vaiba asemel sile pehme plast).

Kõrge kabiin lasi tuuleklaasi ülaserva ehitada praktilise riiuli, mille külgtoed toimivad ka käepidemetena. Connecti laius (1835 mm) lubas Transiti kabiini paigutada kolm istet. Tuleb küll öelda, et keskmist saab vaid hädakorral kasutada, sest seal istuja ei oska oma vasakut jalga kuhugi paigutada. Rohkem on tulu keskmise istme lauaks allakallutatavast seljatoest ja istmepadja all asuvast panipaigast.

Parempoolse istme aga saab kokku käänata ning tema taga asuv läbilaadimisluuk võimaldab autosse õige pikki esemeid mahutada. Lühikese, 2662-mm teljevahega autosse mahuvad kuni 3-meetrised, 3062-mm teljevahega sõiduk aga kuni 3,5 m pikkused latid. Tagaukse tiivad avanevad 90 kraadi, nupuvajutusega aga saate neid veel 90 kraadi võrra pöörata. Lühem Transit mahutab VDA-normi järgi 2,6 kuupmeetrit kaupa (muuhulgas mahub kaubaruumi kaks euroalust), pikem aga 2,9 m3. Lükanduks auto paremal küljel olevat ses klassis kõige laiem.

On teil koos kauba või tööriistadega vaja rohkem inimesi vedada, saate osta kahe istmereaga Transit Kombi. Ja kui soovite ka raasukese luksust, langeb teie valik ilmselt mahtuniversaalile Tourneo Connect. Selle auto kabiin on silmale pisut meeldivam vaadata (ja kaassõitjal tublisti mugavam istuda). Lühema telgede vahega Tourneo on viiekohaline, pikem saab aga seitse istekohta ja pikema nimegi -- Grand Tourneo Connect. Pakiruumini pääsete nüüd läbi suure ülahingedega luugi, lükanduks leidub aga auto mõlemal küljel.

Loe edasi WhatCar?-ist

whatcar.ee