Eesti autopark on Euroopas veel eriti võimas, kui uskuda siin reisivate välismaalaste juttu ning meenutada, milliseid mõlkis ronte Kesk-Euroopas liikumiseks tarvitatakse. Kui aga mõni rikkur ka vanas Euroopas endale mõne võimsa luksusauto soetab, eelistab ta sellele spetsiifilise mudeli pealkirja mitte kleepida, kirjutab New York Times.

Eks üks põhjus on kindlasti see, et mitte kutsuda vaime välja, et mitte õhutada kadedust. Kui tänaval tuiskab mööda läikiv S-klass, võib see olla vabalt mõistliku diiselmootoriga esindusauto. Kogenum kõrv võib aga tuvastada, et kapoti all on hoopis V8 või isegi V12, mis viitab juba sellele, et inimene ostab alati maksimaalse toote või kuulub ta argipäeva regulaarne kiire põgenemine mööda maanteid.

Kui vaesemad inimesed üritavad oma rasket toimetulekut igati varjata, siis pole nad üksi. Ka rikkad katsuvad enda jõukusest tulenevat elustiili sordiini all hoida, et teisi mitte ärritada. Mida kallim mudel, seda suurem tõenäosus on, et see tellitakse ilma mudelikirjata. Iga neljas Audi soetatakse Euroopas taolise semi-stealthina, märgib USA Audi pealik Christian Bokich.

Ameerikas on rahva mentaliteedist tulenevalt levinud aga otse vastupidine suund. Mercedes-Benz USA PR-pealiku Rob Morani sõnul kiputakse enda autodele pigem lisakirju tellima, et oma rahalist võimekust veelgi suuremaks bluffida. Näiteks antakse klientidele sageli üle tavalisi C-klassi sedaane, mille pakiluugile edev AMG-embleem kinnitatud.