Euroopa Komisjon autotootjatele: 2022. aastaks olgu autodel suurel kiirusel väristav pedaal, pasun ja alkolukk
Autotootjad, valmis panna uuteks pingutusteks! Euroopa Komisjon kiitis heaks uued turvameetmed, millele alates 2022. aastast peavad vastama kõik müügile tulevad autod. Väristav gaasipedaal, alkolukk ja turvaklaas on vaid mõned nõutud uuendustest.
Euroopa Liidu institutsioonid on jõudnud esialgse kokkuleppeni, mis sätestab uued turvanõuded sõidukitele. Alates 2022. aastast on uued turvavahendid kohustuslikud kõigile liiklusvahenditele, mis Euroopa teedel liiguvad. Euroopa Liit on seadnud eesmärgiks jõuda aastaks 2050 tulemuseni, kus liikluses hukkub null inimest.
Statistika näitab, et 90% kõikidest liiklusõnnetustest juhtub inimese süül, peamiselt on põhjuseks kiiruse ületamine, kõrvalised tegevused roolis, ebaadekvaatsed juhtimisotsused, hooletus, oskamatus.
Euroopa Liit loodab edaspidi vältida raskeid liiklusõnnetusi uue tehnoloogia abiga ning on jõudnud otsusele, et autotootjatele tuleb kehtestada karmid ohutusnõuded.
Uued ettekirjutused toovad kaasa rea kohustuslikke turvaabisid, mis tuleb autotootjatel aastaks 2022 lisada kõikidele uutele sõidukitele, mida Euroopa Liidus müüakse, olgu tegu siis sõiduautode, veokite, busside või mõne muu transpordivahendiga.
Juhul kui autoroolis istub inimjuht, tuleb autotootjal teha kõik endast sõltuv, et juht ei saaks ebaadekvaatselt käituda, näiteks kihutada või end purju juua ja siis sõitma minna.
Istu paigal, ära liiguta
Aastal 2022 tulevad teedele sõiduautod, millel on liikluskorraldusvahenditele reageeriv kohanduv kiirushoidik ja mis ohu korral suudavad ise pidurdada.
Kiiruse ületamise korral väristavad autod tulevikus tuntavalt gaasipedaali ning neil on pardal alkolukk, mis välistab auto käivitamise purjuspäi või jääknähtudega. Kohustuslikuks muutub juhi väsimuse tuvastamine ning kõrvaliste tegevuste kindlakstegemine roolis.
Lisaks peavad sõiduki pardal olema liiklusõnnetuse salvestavad kaamerad ja tagurduskaamera, mis suudab jälgida ka külgedelt tulevat liiklust, vähemalt kolmepunkti turvavööd, aga veel parem kui “traksid”, rajahoidja ja liiklusmärkide lugeja, rehvirõhuandur ning elastne turvaklaas, mis kokkupõrkel säästab liikluses nõrgemaid – jalakäijaid, rattureid jt.
Veokitel saab olema kohustuslik jalakäijate ja jalgratturite tuvastamise süsteem, mis “näeb” nii ette kui kõrvale ja pidurdab kiiruse maha. Veokite pimenurgaprobleem tuleb lahendada ja juhile halvasti märgatav ala viia miinimumini.