Ampera sai rohkem punkte, kui oli vaja tipphinnangu saamiseks kõikides kategooriates, seal hulgas sõitjate kaitse, lapse turvalisus, jalakäijate ohutus ja ohutusabi. Viieukseline sedaan lükkas ümber tipptulemused ka külgpiirde katses. Parimad Ampera tulemused on siin saadud tänu vastupidava kere põhikonstruktsiooni, jäiga reisijate salongi ja tõhusate piiravate süsteemide kombinatsioonile, teatab Opel Southeast Europe Kft.

Ampera on esimene Euro NCAPi katsetatud sõiduk, mis sai maksimumpunktid 2009. aastast kohustuslikus külglöögi katses. Selles katses rullus katsetatav auto külgsuunas 29 km/h jäiga posti otsa, mis simuleeris puud. Tänu enneolematule kokkupõrkekindlusele ja Ampera kerekonstruktsiooni jäikusele on reisijad väga hästi kaitstud. Kaitse kokkupõrke löögi eest tagab eriti jäik reisijate salong. See on ehitatud nii, et kokkupõrke tagajärjel tagada võimalikult väike deformeerumine ning suurim võimalik ellujäämisvõimalus. Suure löögijõu hajutamiseks on salongi esiosa, küljed ja tagaosa kaitstud energiat neelavate tsoonidega, mis deformeeruvad kontrollitud moel.

Pärast kokkupõrkekatseid kontrolliti ka elektrisüsteemi ohutust. See on tagatud alati ning pärast iga kokkupõrget. Avariiolukorras saab päästeteenistus aku hõlpsasti lahti ühendada.

Standardvarustusena on paigaldatud kaheksa õhkpatja. Turvatooli paigaldamiseks saab esiistmel kaasreisija õhkpadja lahti ühendada. Tagumistele istmetele on paigaldatud ISOFIX lasteistme paigaldussüsteem. Nelirattaveo blokeerumisvastane pidurisüsteem, veokontroll, elektrooniline pidurdusjõu jaotus, pidurivõimendi ja elektriline stabiilsuskontroll on standardvarustuses.

Reguleeritavad stopperid esiistmetel aitavad tagada ohutust vigastuste eest tagakokkupõrke puhul. Ka pedaalisüsteem on lahtivõetav (pedaali vabastamise süsteem) kaitseks jalavigastuste eest esikokkupõrkel. Ampera ohutusstruktuur põhineb Opel Astra Delta platvormil, teisel Opeli mudelil, mis on saanud kõrgeimaid Euro NCAP hinnanguid.

Igapäevaseks kasutamiseks sobiv elektriauto – ei mingeid kuisid, jaasid ega agasid

Ampera on esimene elektriauto, mis suudab "sõita alati ja igale poole". Viieukselises sedaanis on ruumi neljale täiskasvanule ja nende pagasile ning see jõuab müügile aasta lõpus. 16 kWh liitium-ioon akult saab toite 111 kW/150 hj elektrimootor. Sõltuvalt juhtimistehnikast, maastikust ja temperatuurist, tagab see 40 kuni 80 km sõitu vaid elektri jõul ja ilma heitmeid tekitamata.

Sõltumatud uuringud näitavad, et sellest piisab täielikult 80 protsendi Euroopa sõidukijuhtide igapäevasteks vajadusteks, kes sõidavad päevas vähem kui 60 km. Aku tühjenemisel lülitub bensiinimootor automaatselt sisse ning hakkab generaatori abil elektrit tootma. See pikendab sõiduulatuse üle 500 km ilma vajaduseta laadimisjaamas peatuda.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!