Oktoobris valmis Mioveni tehases miljones Dacia Logan. Dacia Dusteri suur menu Euroopas kinnitas vajadust suurendada tootmismahtu. Nõudlus maastikusõiduks sobiva suure pereauto järele on üha kasvanud, Prantsusmaal on juba tellitud üle 28 000 Dusteri mudeli.

Kõigest kuue aastaga on Daciast saanud paljude riikide turuvalitseja. Jõuline läbimüügi kasv peegeldab mõtteviisi muutuses – kui varem häbeneti odavat autot osta, siis täna (Cételemi 2010. aastal Euroopa suuremate turgude kohta tehtud uuringu kohaselt) plaanib keskmiselt 29% klientidest kulutada uue auto ostmisele alla 8000 euro. Majandussurutis on kindlasti tõstnud kvaliteedi ja hinna suhte tähtsust. Dacia oskas säärast meelemuutust ette näha ja tõi turule seeria vastupidavaid taskukohase hinnaga autosid.

Ettevõte kavatseb suurendada oma müügimahtu uute Dacia mudelitega. Samuti ka uutele turgudele, näiteks Suurbritanniasse sisenemisega, kuhu Dacia peaks saabuma juba 2012. aastal.

Tootmiskavas on lisaks praegusele valikule tarbesõiduk ja pereauto.

Peale selle laiendatakse Dusteri valikut moodsa ja pilkupüüdva seeriaga, mida valmistatakse piiratud arv.

2010. aasta esimese kaheksa kuu jooksul müüdi kogu maailmas 221 092 Dacia sõiduautot, mis teeb 2009. aastaga võrreldes läbimüügi kasvuks 12,1% ja ülemaailmseks turuosaks 0,6%. Prantsusmaal on Dacia oma 5,1% turuosaga kuues ja läbimüügi kasv on 118,4%. Rumeenia autoturul tõusis turuosa 2,5 protsendipunkti ja 33% tulemusega ollakse auväärsel esimesel kohal.

2010. aasta septembri lõpu andmetel on Euroopas Dacia põhiliste turgude hulgas Prantsusmaa (85 567 autot), Saksamaa (28 184 sõidukit), Itaalia (16 760 autot) ja Hispaania koos Kanaari saartega (15 848 sõidukit). Dacia suurimateks turgudeks on Prantsusmaa, Brasiilia, Venemaa, Rumeenia ja Iraan.

Lääne-Euroopas tuntakse huvi Dacia Dusteri vastu – alates turuletulekust 2010. aasta aprillis on sellele esitatud 85 322 tellimust. Lisaks Rumeeniale võib Dacia Dusteri nimega autosid kohata kõige rohkem Prantsusmaa, Saksamaa, Hispaania ja Belgia teedel. Kaubamärk on eriti populaarne Saksamaal, kus iga kuu ostab seda mudelit 900 uut klienti. Peale selle on Dacia tuntud oma väikeste hooldus- ja kasutuskulude poolest. Dacia on varustatud väikese kütusekuluga mootoriga, millel on ka madalad tehnilise hooldamise kulud.

2010. aastal korraldatud JD Power VOSSi uuringu järgi tuli Dacia Prantsusmaal Honda, Mercedese ja BMW järel neljandaks, aga Saksamaal koos BMW-ga koguni teiseks. Uuringu käigus hinnati kahe aasta vanuste autode omanike rahulolu keskmist taset, mis põhines sellistel omadustel nagu kvaliteet/vastupidavus, tarbeomadused (väliskujundus, kasutatavus, ruumikus), müügijärgsed teenindus- ja hoolduskulud.

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!