Esiviisik: just need on enim oodatud hübriidid Baltimaades

 (4)
Toyota Pruis PHEV
HübriidautoFoto: Taavi Arus

Eesti ettevõte RIA.com Marketplaces OÜ analüüsis, millised hübriidid sel aastal autoturul tähelepanu pälvivad. Sõidumasinaid on igale maitsele.

1. Hyundai Kona Hybrid

Norras on elektriline crossover Hyundai Kona Electricu nõutud, kuid kogu Euroopa turul ei ole see head vastukaja pälvinud. Samal ajal on eurooplaste maitse järele bensiinimootoriga crossover. Ka hübriid, mis ilmus Euroopa Liidu turule 2019. aasta sügisel, võib eestlastele ja naabritele eriti meeldida. Auto Hyundai Kona Hybrid ajam põhineb 1,6-liitrisel bensiinimootoril ja elektrilisel sünkroonmootoril, mille koguvõimsus on 141 hj. Kombineeritud tsükli kütusekulu on 3,9 l/100 km.

2. Volkswagen Golf 8 GTE

Uue Golfi debüüt oli Euroopa autokogukonna ehk üks oodatumaid sündmusi. Ka 2020. aastal peab uue Golfi variantide hulka ilmuma 1,4-liitrise bensiiniturbomootoriga 204 hj e-Hybrid ja pistikhübriid Golf GTE, mille mootorite koguvõimsus on kuni 245 hj.

3. Škoda Octavia iV

Uut, neljanda põlvkonna Octaviat on Euroopas oodatud kannatamatult – Tšehhi bränd on siin saavutanud soliidse maine ning praegune Octavia A7 jõudis müügimahult esikohale mitte ainult Tšehhis, vaid ka Austrias, Šveitsis, Soomes ja Poolas. Uue põlvkonna auto esitlusel toodi välja lausa kaks hübriidajamiga varianti. Mõlema aluseks on 1,4-liitrine TSI, kuid võimsused on neil erinevad – 204 ja 245 hj. Mõlemat hübriidi laetakse tavalisest elektrivõrgust ning vaid elektri jõul saab nendega sõita kuni 50 km.

Seotud lood:

4. Kia Niro PHEV

Korea bränd, mis koduneb aktiivselt Euroopas, pakkus veel hiljuti klientidele ainult hübriid-crossover’i „iselaadivat“ varianti. Nüüd võivad „roheliste“ autode pooldajad pöörata oma pilgud ka veel ökonoomsemale (segatsüklis alates 1,3 l/100 km) uuele variandile Niro 1.6 GDI Plug-in Hybrid, mis võimaldab laadida akusid välistest energiaallikatest ja suudab elektriauto režiimis tilkagi fossiilset kütust kulutamata ületada 50 km suurusjärku.

5. Toyota RAV4 PHEV

2019. aasta novembris esitletud uuel laetaval hübriidil RAV4 on kõik võimalused saada üheks aasta oodatumaks autoks. See on RAV4 seeria kõige võimsam esindaja, mille Toyota on kunagi ehitanud – selle 2,5-liitrise bensiinimootori ja kahe elektrimootoriga hübriidajami võimsus on 306 hj ja see võimaldab elektriauto režiimis sõita üle 50 km. Euroopa turule jõuab RAV4 Plug-in Hybrid ametlikult 2020. aasta teises pooles.

Järelturult leiab palju hübriide Lätis

„Lähiaastatel nõudlus hübriidautode järele kindlasti kasvab. Kuni elektriautode sõiduulatus jääb piiratuks ja nende hind ei ole vastuvõetav, jätkavad hübriidautode tootjad oma positsioonide tugevdamist nii Eesti kui ka kogu Euroopa Liidu turul," räägib Eesti ettevõtte RIA.com Marketplaces juhatuse liige Artjom Umanets.

Automüügiportaali auto24.ee andmetel on Eestis müüki pandud 22 000 kasutatud autost hübriidautosid 275. Ligi pooled nendest on Toyotad. Eesti turul on uutest hübriidautodest lisaks Toyotale esindatud veel Lexus, BMW, KIA, Volvo, Mazda ja teised.

Lätis on aga kasutatud hübriide oluliselt rohkem - automüügiportaalis auto.lv müügis olevast 19 000 autost koguni 2100 on hübriidid. Populaarseimad on samuti Toyota ja Lexus.

Leedus oli automüügiportaali autoplius.lt andmetel müügis 39 000 kasutatud autot, millest hübriide on pisut rohkem kui 900. Toyota hübriidmudeleid on neist veidi üle 400. Lexuse hübriide on müügis 250 ning Fordi ja BMW hübriide poolsada.

Euroopa autotootjate liidu (ACEA) andmetel oli 2018. aastal hübriidautode turuosa Leedus 7,2%, Eestis 6,2 protsenti ning Lätis 4,0 protsenti.