Esimene C8 Corvette'i sportauto osteti tavalisest 50 korda "soolasema" hinnaga

 (6)
Esimene C8 Corvette'i sportauto osteti tavalisest 50 korda "soolasema" hinnaga
Tootja foto

Mullu esitletud ja nüüd tootmisse jõudnud kaheksanda põlvkonna Chevrolet Corvette C8 on sportautode tootja jaoks omamoodi riskantne samm.

Ettevõte pole oma ümmarguselt 70 aasta pikkuse ajaloo jooksul kunagi varem keskmootoriga autot müügile toonud.

Esimene tootmisliinilt saabunud eksemplar numbrimärgiga VIN 001 kujunes kohe ka maailma üheks kalleimalt müüdud autoks üldse. Tootja pani selle möödunud laupäeval USA-s Barrett-Jacksoni enampakkumise, mille võitja oli nõus maksma kolm miljonit dollarit (2,71 mln eurot).

Auto alghind oli 59 995 dollarit, nii et selle omanikuks kujunenud mees nõustus 60 korda kerkinud maksumusega, mis mõjub üllatavalt.

(Tavaostjale on baashind sama, aga vingeim pakett maksab vähemalt USA-s alates 71 945 dollarist.)

See mees polnud ka lihtsalt niisama mingi mees, vaid NASCARi tiimi omanik ja autokoguja Rick Hendrick, kes nimetab end maailma esimeseks Corvette’i-sõltlaseks.

Esimene C8 on tavapärasest eri värvilahenduse (musta salongi, punase triibuga mustade GT2 istmete, punaste turvavööde) ja lisadega (eemaldatav katusepaneel ja tagumine spoiler). Lisaks on masinal jõudlusandmete salvestaja ja Z51 jõudluspakett.

Chevrolet’d omav hiidfirma General Motors annetas auto oksjonile ja tehingust saadav tulu läheb heategevuseks – mittetulundusühingule Detroit Children’s Fund (Detroiti lastefond), mis tegutseb vastavas piirkonnas kvaliteetsete koolide loomise nimel.

Uue sportauto esmaeksemplari oksjonilepanek on üsna tavaliseks saanud. Näiteks esimesed Toyota Supra ja Ford Mustang Shelby GT500 leidsid omanikud vastavalt 2,1 ja 1,1 miljoni USA dollari eest (vastavalt 1,89 mln ja 0,99 mln eurot).