Tehnoloogia- ja innovatsiooniguru Elon Muski kaasasutatud ja juhitav Tesla muutis autotööstust kahtlemata moodsamaks, tänu põhimõttele autod rohkem nutiseadmete sarnaseks muuta (rõhk tarkvaral + selle uuendamisel õhu teel jm).

Paraku on firmal alati probleeme olnud autotootja seisukohalt väga tähtsa asjaga – suutlikkusega enda seatud tähtaegadest kinni pidada ja piisavalt ruttu piisavalt palju masinaid müügile tuua.

Nagu paljud väärt ideed, on see üllatavalt lihtne: vähem töö seisukohalt mõttetuid telefonikõnesid ja koosolekuid!

See kõlab esmapilgul ehk naljana, aga Muskil on tõsi taga ja tegelikult õigus.

Bürokraatia ja vajadus kõike pikalt läbi rääkida ja kooskõlastada võib (suurtes tehnoloogia)firmades innovatsiooni ja kiiret tegutsemisvalmidust lämmatada. Rääkimata sellest, et mõnigi (keskastme) juht kurdab, et liiga palju aega kulub koosolekutele ja nende kaudu ettevõttes oma vajalikkuse õigustamisele.
(Foto: Wikimedia Commons / )

Tesla toodab oma USA California tehastes seni 2000 Model 3 nädalas, aga kindel plaan on seda tootlikkust juuni lõpuks kolmekordistada, mistõttu toimusid hiljuti ka tehnilised uuendused, mis töö ajutiselt seiskasid.

Niisiis, kuidas Muski eeskujul tootlikkust tõsta, nagu selgub Muski kirjutatud, aga veebi lekkinud e-kirjast töötajatele: ära käi kõike ülemusega kooskõlastamas; kui koosolek raiskab sinu aega, jaluta lihtsalt minema; hea tulemus õigustab vahel ka firmareeglitest üleastumist... Suuremad koosolekud võiks üldse ära jätta, või kui, siis lühidalt ära pidada.

"Lahkumine pole solvav, küll aga on seda teiste koosolekule sundimine ja nende aja raiskamine!" kinnitab Musk.

Ta loetleb ka teisi vajalikke tegevusi: firma kulutusi hoolikamalt läbi mõelda, alltöövõtjaid tõhusamatele tulemustele sundida ("et nad purjus laisiklaste kombel ei käituks, nagu on ette tulnud") ja vabrikusse enam inimesi palgata, et töö saaks jätkuda kogu aeg.

Peagi suuremas koguses Tesla 3 tootmine on see, millega Musk loodab Tesla peagi tuluteenivaks autotootjaks muuta. Tellimusi sõidukile on palju, aga nende tootmise kiirus on seni ebarahuldav olnud. Investorid pole sellega muidugi rahul ja avaldavad firmale survet.