Pealinnas alustab novembris tegevust 32 Nissan Leafi elektritaksot, neid kasutavad Välk, Elektritakso ja NB Etakso.

Artiklit koostades ei leia vähemalt guugeldades veel küll NB Etakso kodu- ega Facebooki-lehte, aga firma esindaja kinnitab telefonikõnes, et nemad tegutsevad juba kuu aega.

Hinnad

"Elektritakso igakuine hooldus- ja kütusekulu on bensiiniautost viis korda madalam," teatab Nissani Eesti harukontori juht Margus Mikk pressiteates.

Küsin sõidukulu kohta kommentaari teeneliselt tehnoloogiaajakirjanikult Glen Pilvrelt, kes ise juba tükk aega Leafiga sõidab.

Pilvre ütleb – oktoobris läbis ta 2000 kilomeetrit ja maksis laadimise-elektri eest 46 eurot. "Hinnavahe tuleb kõige-kõige "ökoma" diisliauto suhtes umbes neljakordne," leiab ta pärast arvutamist. "Ning sellise keskmise bensiiniauto suhtes viie-kuuekordne."

E-takso eelistamine ei too paraku kaasa säästu tarbijale:

Elektritakso: 2,6 eurot sisseistumine / 0,6 sõidu-km päeval
Välk: 2,9 eurot sisseistumine / 0,6 sõidu-km päeval
NB Etakso: 3 eurot sisseistumine / 0,6 sõidu-km päeval

Säärased hinnad pole Tallinnas tingimata kõrgeimate killast. Näiteks äpp Kutsu Takso sisaldab mitmeid, millel sisseistumistasu on 3,6-4 eurot ja sõidu-km päeval küünib 0,81 euroni.

Samas on äpis arvukalt selliseid, mille vastavad tasud on 1,99-2,1 eurot ning 0,38-0,55 eurot. Ehk siis märgatavalt odavam.

Selles võib "süüdistada" ilmselt Leafi kulukust. Kuigi sõitmine ise on odavam, on Leafi enda soetamine ja näiteks selle kasko hinnad kõrged. Aga kes tahab keskkonda säästa või muidu vaiksemat sõitu, ei hakka ilmselt selle kõige üle elektritaksosse istudes nurisema. Eriti kuna on usutav, et firmad pingutasid Leafe ostes ja tariife määrates ka ise püksirihmu, et mitte bensiinitaksodele liiga suurt hinnaeelist anda...

Tausta kohta

Igatahes, Leafi elektritaksod on Eestis kasutusel juba neljas linnas – eelnevalt juba Tartus, Pärnus ja Kuressaares.

Pressiteates on kirjas, et eri taksofirmad on senikasutatud 30 Leafiga sõitnud Eestis ligi kaks miljonit kilomeetrit, akuprobleeme või suuri rikkeid pole olnud.

Ju siis on elektriautod tõesti piisavalt arenenud suure läbisõiduga taksodena kasutamiseks, nagu kinnitab samuti Nissan Eesti Margus Mikk.