Uudismudelit toodetakse Aston Martini uues ja ülimodernses tootmisüksuses Inglismaal, Cardiffi lähedal St Athanis. Autot toodetakse piiratud koguses - kõigest 155 eksemplari.

Rapid E sõiduulatuseks ühe laadimisega lubatakse WLTP alusel üle 320 kilomeetri, mis on samas klassis näiteks Hyundai Kona ja Jaguar I-pace elektrikate ulatusega, küll aga jääb see alla Tesla Model S sõiduulatusele.

Natuke proosaline põhjus

Ei saa üle ega ümber küsimusest, miks sõiduulatuses on järeleandmisi on tehtud mõne konkurendiga võrreldes - elektri-Astoni energiaallikas on 800V pingega, 65 kWh mahutavusega akuplokk, mis on kaitstud süsinikkiust ja kevlarist kestaga.

See on see koht, kus ilu nõuab ohvreid - akuplokk ei ole paigutatud sõiduki põhja alla nagu tavaliselt, vaid see asub kapoti all, kohas, kus tavamudelil ilutseb V12 jõuallikas.

Selline lahendus toob kaasa piirangud akupatareide kogusele ning seetõttu ka sõiduulatusele.

Ajaloolise tähtsusega samm

Kahe elektrimootoriga varustatud 455 kW (600 hj) võimsuse ja 950 Nm pöördemomendiga elektriauto kiirendab nullist sajani alla nelja sekundiga ja sõidab kuni 250 km/h. Kiirendus "sajani" on Rapide E-l aeglasem, kui praegusel peamisel konkurendil Tesla Model S.

Aga esiteks on ka alla nelja sekundi igati kiire ja teiseks - punnitagu Tesla kui palju tahes, mängib Aston Martin ikkagi paremas liigas.

Aston Martini tegevjuht Andy Palmer kinnitas pressiteate vahendusel, et Rapide E avalikkuse ette toomine on tootja jaoks ajaloolise tähtsusega samm.

Hinnatase on Aston Martini andmetel ligikaudu 230 000 eurot, kuuldavasti saab sellest ka James Bondi uus ametiauto.

Tõlkis: Lena Murd