Elektriautoga bensiinijaama: Circle K avab peagi kaks esimest CCS superlaadijat

 (69)
Elektriautoga bensiinijaama: Circle K avab peagi kaks esimest CCS superlaadijat
KiirlaadijaFoto: Accelerista

CCS standardiga elektriautode laadimisvõimalused on Eestis siiani olnud kesised ning riigi poolt uute kiirlaadijate paigaldamist ei toetata. Erainitsiatiivil avalikke laadimiskohti siiski lisandub. Kütusefirma Circle K loodab aasta lõpuks avada oma bensiinijaamades kaks CCS superlaadijat.

Mingil põhjusel hoiduvad eraettevõtjad kiivalt ütlemast, kuhu uued CCS standardit toetavad kiirlaadijad püsti pannakse – näiteks Elektritranspordi esindajad ütlesid intervjuus, et lähiajal lisandub kümme avalikku laadijat, aga kuhu, see jääb saladuseks.

Jokker Circle K

Pimesiku mängimine võib üsna valusalt kätte maksta, sest inimesed ei julge elektriauto ostmist kaaluda seni kuni pole kindlad, et seda ka laadida saavad.

Laadimispunktide asukohad on osa infrast, mis ootamatult võib mõjutada ka näiteks elukoha valikut. Kõige loogilisem on rajada laadimispunktid käiguteedele nagu bensiinijaamadesse.

Euroopas on elektriautode kiirlaadijad kõrvuti kütusemahutitega üsna normaalne nähe. Nii Taanis kui Rootsis on suurte magistraalide äärde jäävates Circle K jaamades võimalik laadida ka elektriautot. Umbes tunnise laadimistsükli ajal saab klient näiteks kohvikus aega parajaks teha või Wi-Fi levialas töötada.

Nüüd laiendab Circle K oma “kõik ühest kohast” – poliitikat ka Eestisse ning avab veel sel aastal testkorras kaks esimest CCS standardit toetavat avalikku superlaadijat. Circle K mootorikütuste kategooriajuht Ivo Popp oli nõus asjast lähemalt rääkima.

Seotud lood:

Mitu CCS laadimisstandardit toetavat laadijat tuleb?

Plaanime testfaasis paari jaama paigaldada CCS Combo 2 (DC) laadijad.

Millistesse jaamadesse esimesed laadijad tulevad?

Esialgu soovime katta Via Baltica ja loome sellest tulenevalt laadimisvõimekuse Märjamaa ja Häädemeeste teenindusjaama.

Millal need laadijad avatakse?

Loodetavasti 2019 aasta lõpuks.

Kui võimsad laadijad on kavas paigaldada?

Laadijate võimsus on 350kW. Esimestes testjaamades 4 laadimiskohta.

Kas on kavas laieneda ka meie lähiriikidesse? Näiteks Leedu ja Poola on tänaseni päris kriitilised kohad elektriautoga pikemalt liikuja jaoks, öeldakse, et need on “must auk”, kust särtsukaga läbi minemiseks peab ilmselt hobuse võtma. Lätis on asjad väga hästi.

Jah, Circle K teeb pilootprojektis laadijate paigaldamisel koostööd IONITY-ga ja koostööprojekt hõlmab ka teisi riike, kus Circle K on tegev.

Loe edasi Acceleristast!