I vooruga sai meetmes tänavuseks ette nähtud 1,2 mln eurot kõrge kaarega “kinni taotletud”, kirjutab Accelerista.com.

Kokku esitati 17. jaanuaril paari tunniga 85 toetusetaotlust, summas 1 485 000 eurot. Meetme kogumaht oli 1,2 mln eurot, millest toetatakse pisut üle 200 e-auto ostu.

KIKi kõneisik Kati Raudsaar ütleb, et seni läbivaadatud taotlused on valdavalt vooru tingimustele vastanud: “Nii palju, kui hetkel oleme taotlusi läbi vaadanud, saab öelda, et enamasti on need korras, st väiksemad näpuvead parandame ise, täpsustavate küsimuste korral oleme kontakteerunud taotlejatega.”

11 ettevõtet kasutas võimalust küsida maksimumi ehk soovivad toetusega osta korraga 15 elektriautot. Ühele autole toetuse taotlejaid oli kokku 54. Kõigist taotlejatest ⅔ on juriidilised ja ⅓ eraisikud.

Mudelite TOP3 on küsinud mitmed meediaväljaanded, Kati Raudsaar palub veel natuke kannatust: "Nagu ka eelmine kord ütlesime, siis selle info väljavõtmine käib koos taotluste läbivaatamisega.”

“Need inimesed, kes KIKis igapäevaselt taotlusi läbi vaatavad, märgivad paralleelselt ka autode marke. Kuna taotluste läbivaatamine pole veel päris lõpuni jõudnud, siis pole meil veel ka seda statistikat. Kindlasti saadame, kui selle kokku saame. On ka teisi küsijaid,” kordab Raudsaar möödunud nädalal öeldut.

Selle kohta, millal võiks avaneda järgmine taotlusvoor, infot praegu ei ole: “Seda ei oska hetkel öelda. Arutame Keskkonnaministeeriumiga, kuidas ja millal kõige mõistlikum ning anname sellest ka avalikkusele teada.”

Ennustame võitjamudelit

Oleme toimetuses vaikselt omi näppe ja varbaid kasutades arvutanud, et populaarseimaks e-autoks võiks olla Nissan Leaf, kuna maaletooja tegi ootamatult väga suure lisasoodustuse ning auto hind kukuks koos toetusega vastavalt kas 9000 (eraisik) või 10 000 eurot.

Nissani kaubik-väikebuss e-nv200 (Evalia) ilmselt nii populaarne ei ole, kuigi sarnast toodet teistel tootjatel pole. Auto jääb mudelitabeli esikümnesse kindlasti, aga toetust taotletakse võib-olla 10-15 bussile.

Kindlasti teeb väga hea skoori Tesla Model 3, mille tarned on edukalt käima läinud ja mis on senistest Tesladest kõige vahvam ja brändi kontekstis suurepärase hinna-kvaliteedi suhtega.

Ilmselt läheb kenasti ka Hyundai Kona EV-l, mis on üks väheseid linnadžiipe, mida taotlusvooru ajal reaalselt ka saada oli; sõsarmudel Kia Niro EV alles sätib samme Eesti poole.

Väikeautodel võiks olla menu eraisikute hulgas: Renault Zoe, Škoda Citigo iV, VW e-up, ka suurem e-Golf on olemas ent kui panna see kõrvuti Peugeot e-208ga, siis ehkki viimatinimetatu on klass väiksem, on see piisavalt ruumikas ja märksa modernsem kui e-Golf, et toetuse taotlejate südameid võita.

Idee poolest peaks ka VW I.D 3 kohta saama adekvaatse hinnapakkumise, aga kas on olemas tüübikinnitus!? Niisiis I.D 3 võiks ju leida tahtjaid, aga pigem järgmises voorus.

Tarbesõidukitest on Renault Kangoo Express ZE Nissan e-nv200 kõrval tõsiseltvõetav just väikekaubavedude puhul. Selle autoga on mitmel transpordiettevõttel ka kogemust. Näeb, kuidas sellega läheb.

Kokkuvõttes on meie ennustus sama segane nagu Maalehe tähetarkade lubadused alanud aastaks. Leaf võidab, II on tõenäoliselt Tesla Model 3, aga edasi on üks suur udutamine. Kuna numbrid on tegelikult ikkagi nii väikesed, siis TOP-ide tegemine on... clickbait.