See tähendab, et toetusmeetme tingimused võivad veel muutuda. Päriselt on asjad kindlad siis kui määrus on saanud vajalikud kooskõlastused ja see kehtib.
KIKi roll toetusmeetme töögrupis
Kui suurt rolli on Keskkonnainvesteeringute keskus toetusmeetme väljatöötamisel etendanud? Milliseid ettepanekuid tegite, et meede võimalikult lihtsalt mõistetav oleks?
Elektriautode toetusmeetme väljatöötamise juures on Keskkonnainvesteeringute keskus olnud algusest peale. Meetme on sisuliselt välja töötanud töögrupp, kuhu kuuluvad KKM, MKM ning KIKi töötajad, kelle nimed on ka seletuskirjas ära toodud. Konkreetseid ideid on raske kellelegi tagantjärgi omistada, töö toimus koosolekute -ajurünnakute formaadis.
Millal on kavas esimene taotlusvoor avada?
Taotlusvooru avamine sõltub määruse jõustumisest. Saame taotlusvooru välja kuulutada kohe, kui määrus on jõustunud ja Keskkonnaministeerium on KIKile vastava teate saatnud.
Loodame, et saame vooru välja kuulutada veel sel aastal. Kui taotlusvoor välja kuulutatakse, siis avaneb KIK e-toetuse keskkonnas taotluse esitamise võimalus 30 päeva pärast, et taotlejatel oleks aega oma soovid ning ka võimalused rahulikult läbi mõelda.
Taotlust sisestama saab hakata siis, kui voor avalikult välja kuulutatakse. Taotluseid menetletakse laekumise järjekorras.
Taotlusvooru väljakuulutamisest anname teada pressiteatega, samuti ilmub kuulutus üleriigilises päevalehes, saadame e-kirjad partneritele, jagame infot sotsiaalmeedias ja KIKi kodulehel.
Ehk teeme endast olenevalt kõik, et potentsiaalsed taotlejad toetusest kuuleksid.
Eelkõige ootame taotlema ning elektriautosid soetama ettevõtteid, kelle sõidukite läbisõit on suur ja enamik sõitudest tehakse linnades.
Millist huvi ennustate ja kas julgete ennustada proportsiooni, kui palju ettevõtteid, kui palju eraisikuid toetust taotleda sooviksid?
Määruse väljatöötamise vastu on huvi olnud suur. Senise huvi alusel loodame, et nii ettevõtted kui eraisikud võtavad toetuse võrdselt hästi vastu ja uue auto valikul teevad keskkonnasõbraliku otsuse.