Autotööstuse väärtus­ahelasse loob see ühelt poolt uusi nišše ning teiselt poolt lahjendab käibeid mitmetes traditsioonilistes tegevusvaldkondades. Praegu on jäme ots veel valitsuste käes, seni on elektromobiilne ökosüsteem arenenud ikkagi riikide toel ning ilmselt jäävad valitsused mõneks ajaks peamiseks eestvedajaks sellel turul – regulatsioonide, maksuerisuste, ostutoetuste ja infrastruktuuri arendamise kaudu.

Kriisijärgsetes stiimulpakettides eraldasid valitsused kogu kolmetriljonilisest potist “madala süsinikuemissiooniga” autode ja infrastruktuuri toetuseks 18 miljardit dollarit. Täpsuse huvides tuleb möönda, et mõnes riigis, näiteks Hiinas, tähendas “madal süsinikusisaldus” ka väikeseid sisepõlemismootoreid, kuid ometi näitab see poliitilist tahet muuta transport ökonoomsemaks ja keskkonnasõbralikumaks. Ning mida suuremad on riikide investeeringud ja pühendumus, seda pöördumatumaks see protsess muutub.

Samas ei ole elektromobiilse ökosüsteemi ehitamine pelgalt keskkonnapoliitiline ettevõtmine. Riigi seisukohast hõlmab elektromobiilsus erinevaid valdkondi, sh keskkonnapoliitikat, majandus- ja innovatsioonipoliitikat, transporti, linnaplaneerimist. Uus turg loob uusi ärivõimalusi ning see nõuab vastavate võimekuste arendamist, et sellel turul ennast ka pakkuja ning tootjana kehtestada.

Välismaal noorte huvi auto omamise vastu väheneb. Elektromobiilne ökosüsteem tähendab märksa rohkemat kui ainult elektriautod. Tegelikult on sellega muutumas kogu transpordi kontseptsioon.

Traditsiooniliselt ei ole auto pakkunud ainult transpordi funktsiooni. See on nii mugavus- kui ka edevuskaup, mille omamist ei määra niivõrd vajadus kui tahtmine. Ent tuleviku autoomanike eelistused muutuvad. Konsultatsioonifirma Roland Bergeri uuringu järgi on näiteks Saksamaal noorte huvi autode ja auto omamise vastu pidevalt vähenenud. Autoga sõitmise või selle omamise asemel on üha eelistatumad transpordivahendid jalgratas, ühistransport või ühisauto. Just ühisautode ja mobiilsusteenuse pakkujate (mobility integrators) elektrisõidukid tulevad kõigepealt tänavale.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!