Jarmo Tuisk: "Eesti Energia toodetava elektrienergia portfelli CO2 mahukus on täna erinevatel hinnangutel ca 1,1-1,2t/MWh kohta. Kui võtta elektriauto arvestuslikuks energiakuluks 16kWh/100km, siis tuleb ühe „põlevkivi elektriga“ sõidetud kilomeetri CO2 intensiivsuseks 180-190g CO2 kilomeetri kohta. See on võrreldav tänase sõiduautode keskmise näitajaga.

Just sellepärast peame eriti oluliseks, et elektriautod kasutaks taastuvallikatest pärit elektrienergiat. Näiteks nõuame toetuse saajatelt, et nad soetaks ka energia rohelist päritolu tõestavaid sertifikaate.

Iseenesest on elektriautod ja taastuvenergeetika peamine allikas Eestis, tuul, hästi kokku sobivad, sest öist tuuleenergiat saab nüüd enam kasutusele võtta just elektriautode laadimisel."

Kas on teada palju CO2 tekib auto laadimiseks vaja mineva elektri tootmisel, akude ümberkäitlemisel?

Jarmo Tuisk: "Vt. eelmist vastust. Liitium ioon akude tootmise CO2 intensiivsuseks on hinnanguliselt 4,5-5,5 kg CO2 ekvivalenti 1kg aku kohta."

Vaata, kuidas sumpab Eestimaa lumes elektriauto Citroën C-Zero!

Kas on arvutatud kui suure lisakoormuse elekrtiautode kasutamine toob kaasa Eesti elektrivõrkudele ja mis selle koormuse talumiseks tehtavad ehitustööd maksavad?

Jarmo Tuisk: "Tarbimises jäävad elektriautod marginaalseks. Ülekandevõimsuste tagamiseks tehakse tõesti investeeringuid sellesama projekti raames. Rusikareegel on, et laadija annab poole projekti maksumusest ja ülekandevõimsused, ehitustööd jm liitumiseks vajalik teise poole."

Kas on oodata elektriautodele maksusoodustusi ka edaspidi peale 2012. aastat?

Jarmo Tuisk: "Selle üle saavad otsustada ainult poliitikud tuginevalt olukorrale tehnoloogiate arengus, elektriautode ja kütuste hinnale. Valitsuse pikaajaline visioon on, et Eestis võiks olla 10 000 elektriautot aastal 2020."

Vaata, kuidas mõjus mullu Eestisse veel prototüübina ning parempoolse rooliga varustatud Mitsubishi i-MiEV!

"Tahaksin nii Forte lugejaid kui Fortet ennast tänada väga sisukate küsimuste eest. Kuna elektriautod ja nende laadimise infrastruktuur on üks kiiremini arenev ja ka üks mõjukaimaid tehnoloogia arengu valdkondi hetkel, on iga võimalus teemat inimestele lähemale tuua ja selgitusi jagada ning samuti tagasisidet kuulda igati teretulnud," sõnas Tuisk Forte lugejaid tervitades.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!